Пускат в продажба първия задвижван с водород товарен кораб | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Пускат в продажба първия задвижван с водород товарен кораб
Снимка: Compagnie Fluvial de Transport

Пускат в продажба първия задвижван с водород товарен кораб

Той обаче е проектиран само за вътрешни водни пътища

| Редактор: Катя Димитрова 7 8766

Френската компания Compagnie Fluvial de Transport (CFT) обяви, че разработва първия в света кораб за превоз на товари, задвижван с водород. Очаква се по-късно тази година той да бъде пуснат в продажба.

Плавателният съд ще бъде пуснат на вода в река Сена, в Париж. Той ще използва сгъстен водород, получен чрез електролиза, като единствен източник на енергия. Корабът е проектиран само за вътрешни водни пътища и засега няма възможност да пътува в океана.

"Търсенето на по-устойчиви технологии в транспорта нараства все повече", коментира Матие Блан, изпълнителен директор на CFT. "Щастливи сме, че сме водеща компания в намаляването на вредните емисии от транспорта и демонстрираме превъзходните характеристики на водородните горивни клетки във водни приложения."

Проектът на Compagnie Fluvial de Transport получи шест милиона долара финансиране през 2018 г. по програмата за научни изследвания и иновации "Хоризонт 2020" на Европейския съюз. Припомняме, че една от целите на програмата беше именно устойчивото развитие и създаването на устойчиви транспортни технологии.

Пускат в продажба първия задвижван с водород товарен кораб

Пускат в продажба първия задвижван с водород товарен кораб

Той обаче е проектиран само за вътрешни водни пътища

| Редактор : Катя Димитрова 7 8766 Снимка: Compagnie Fluvial de Transport

Френската компания Compagnie Fluvial de Transport (CFT) обяви, че разработва първия в света кораб за превоз на товари, задвижван с водород. Очаква се по-късно тази година той да бъде пуснат в продажба.

Плавателният съд ще бъде пуснат на вода в река Сена, в Париж. Той ще използва сгъстен водород, получен чрез електролиза, като единствен източник на енергия. Корабът е проектиран само за вътрешни водни пътища и засега няма възможност да пътува в океана.

"Търсенето на по-устойчиви технологии в транспорта нараства все повече", коментира Матие Блан, изпълнителен директор на CFT. "Щастливи сме, че сме водеща компания в намаляването на вредните емисии от транспорта и демонстрираме превъзходните характеристики на водородните горивни клетки във водни приложения."

Проектът на Compagnie Fluvial de Transport получи шест милиона долара финансиране през 2018 г. по програмата за научни изследвания и иновации "Хоризонт 2020" на Европейския съюз. Припомняме, че една от целите на програмата беше именно устойчивото развитие и създаването на устойчиви транспортни технологии.