Роботи-столове тръгнаха из летище в Токио | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Роботи-столове тръгнаха из летище в Токио
Снимка: WHILL

Роботи-столове тръгнаха из летище в Токио

Автоматизираните устройства транспортират пътници със затруднена подвижност между гейтовете

| Редактор: Александър Александров 0 1580

Токийското летище Ханеда внедри автоматизирани столове, с чиято помощ пътници със затруднена мобилност могат да бъдат превозвани между залите за чекин и гейтовете. Това съобщиха от японската стартираща фирма WHILL, която е разработила автономните устройства.

Столовете могат да превозят един човек след указване на дестинацията с няколко клика на тяхното тъчскрийн табло. След като бъдат освободени, те просто се връщат на изходната си точка.

За сега роботизираните седалки се използват ограничено - до гейтове три до седем, но очакванията са скоро те да се появят на повече места в едно от най-натоварените летища в света.

Представители на WHILL посочват, че сред причините за по-бързо внедряване на тяхното решение е и пандемията от COVID-19, както и стремежът на летището да ограничи контактите между пътуващите и персонала. В частност използването на роботизирани столове позволява на хората със затруднена подвижност да се придвижват, без нуждата от помощ от страна на служители на аерогарата.

Роботи-столове тръгнаха из летище в Токио

Роботи-столове тръгнаха из летище в Токио

Автоматизираните устройства транспортират пътници със затруднена подвижност между гейтовете

| Редактор : Александър Александров 0 1580 Снимка: WHILL

Токийското летище Ханеда внедри автоматизирани столове, с чиято помощ пътници със затруднена мобилност могат да бъдат превозвани между залите за чекин и гейтовете. Това съобщиха от японската стартираща фирма WHILL, която е разработила автономните устройства.

Столовете могат да превозят един човек след указване на дестинацията с няколко клика на тяхното тъчскрийн табло. След като бъдат освободени, те просто се връщат на изходната си точка.

За сега роботизираните седалки се използват ограничено - до гейтове три до седем, но очакванията са скоро те да се появят на повече места в едно от най-натоварените летища в света.

Представители на WHILL посочват, че сред причините за по-бързо внедряване на тяхното решение е и пандемията от COVID-19, както и стремежът на летището да ограничи контактите между пътуващите и персонала. В частност използването на роботизирани столове позволява на хората със затруднена подвижност да се придвижват, без нуждата от помощ от страна на служители на аерогарата.