Роскосмос анонсира серийното производство на нова ракета | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Роскосмос анонсира серийното производство на нова ракета 13
Снимка: Минобороны РФ

Роскосмос анонсира серийното производство на нова ракета

"Ангара" може да е бъдещият работен кон на Москва в Космоса

| Редактор: Стоян Гогов 79 19551

Ръководителят на Роскосмос, Дмитрий Рогозин, обяви, че серийното производство на ракети-носители "Ангара" ще стартира през 2023 година.

"Сега сме се ангажирали да продължим с тестовете на "Ангара." В края на тази година ще повторим изстрелването на тежката версия "Ангара-А5" и освен това разширяваме производственият център в Омск, където ще стартира масовото производство след 4 години", заявява Рогозин, цитиран от "Интерфакс".

Вижте как изглежда новата руска ракета "Ангара" >> >> >>

Плановете са на година Русия да произвежда 8 бройки от "Ангара".

Един от основните клиенти на пусковете ще е армията на Русия, която планира да изстрелва спътниците си с "Ангара" от 2025 г.

Какво знаем за тежката "Ангара А5"

Тежката версия има 4 помощни ускорителя, като всеки един от тях на практика е версия на първата степен на Ангара А1.2, работещ с течен кислород и керосин, които се изгарят от ракетния двигател РД-191.

Заедно с ядрото, при излитането функционират общо 5 агрегата РД-191. Втората използва същото гориво и ракетният двигател РД-0124A. Нещата са по-сложни при третата степен, защото тя може да бъде или с модулът Бриз-М, ползващ токсичното гориво диазотен тетраоксид и асиметричен диметилхидразин или модулът КВТК, работещ с течен водород и кислород.

На ниска околоземна орбита Ангара А5 ще може да се извежда 24 500 килограма, а на геостационарна - 7500 кг. Цената на един пуск ще е около 100 милиона долара.

Проблемите

Основният проблем на "Ангара А5" е, че е морално остаряла. Нейните способности са сходни с тези на американската ракета Falcon-9, но цената на изстрелването е с цели 40 милиона долара повече.

Русия продължава да развива своя доста успешен керосиново-кислороден двигател, който наистина има голям потенциал. Експертите обаче споделят, че бъдещето е на метановите ракетни двигатели. Към днешна дата SpaceX и Blue Origin са във финалната фаза на разработката на подобен агрегат, а Русия още не е стартирала планирането му.

Роскосмос няма ясни планове и за прилагането на технология, свързана с повторно използване на ракетите.

Всичко това означава, че "Ангара" няма да бъде конкурентна на пазара за комерсиални мисии. Основният ѝ клиент ще е руската армия, а евентуално Роскосмос ще я ползва за различни научни мисии или изграждането на конструкции в орбита.

Заради скромния си бюджет, Роскосмос не планира самостоятелни изследователски мисии, което означава, че бъдещето пред "Ангара" не е особено светло.

Роскосмос анонсира серийното производство на нова ракета 13

Роскосмос анонсира серийното производство на нова ракета

"Ангара" може да е бъдещият работен кон на Москва в Космоса

| Редактор : Стоян Гогов 79 19551 Снимка: Минобороны РФ

Ръководителят на Роскосмос, Дмитрий Рогозин, обяви, че серийното производство на ракети-носители "Ангара" ще стартира през 2023 година.

"Сега сме се ангажирали да продължим с тестовете на "Ангара." В края на тази година ще повторим изстрелването на тежката версия "Ангара-А5" и освен това разширяваме производственият център в Омск, където ще стартира масовото производство след 4 години", заявява Рогозин, цитиран от "Интерфакс".

Вижте как изглежда новата руска ракета "Ангара" >> >> >>

Плановете са на година Русия да произвежда 8 бройки от "Ангара".

Един от основните клиенти на пусковете ще е армията на Русия, която планира да изстрелва спътниците си с "Ангара" от 2025 г.

Какво знаем за тежката "Ангара А5"

Тежката версия има 4 помощни ускорителя, като всеки един от тях на практика е версия на първата степен на Ангара А1.2, работещ с течен кислород и керосин, които се изгарят от ракетния двигател РД-191.

Заедно с ядрото, при излитането функционират общо 5 агрегата РД-191. Втората използва същото гориво и ракетният двигател РД-0124A. Нещата са по-сложни при третата степен, защото тя може да бъде или с модулът Бриз-М, ползващ токсичното гориво диазотен тетраоксид и асиметричен диметилхидразин или модулът КВТК, работещ с течен водород и кислород.

На ниска околоземна орбита Ангара А5 ще може да се извежда 24 500 килограма, а на геостационарна - 7500 кг. Цената на един пуск ще е около 100 милиона долара.

Проблемите

Основният проблем на "Ангара А5" е, че е морално остаряла. Нейните способности са сходни с тези на американската ракета Falcon-9, но цената на изстрелването е с цели 40 милиона долара повече.

Русия продължава да развива своя доста успешен керосиново-кислороден двигател, който наистина има голям потенциал. Експертите обаче споделят, че бъдещето е на метановите ракетни двигатели. Към днешна дата SpaceX и Blue Origin са във финалната фаза на разработката на подобен агрегат, а Русия още не е стартирала планирането му.

Роскосмос няма ясни планове и за прилагането на технология, свързана с повторно използване на ракетите.

Всичко това означава, че "Ангара" няма да бъде конкурентна на пазара за комерсиални мисии. Основният ѝ клиент ще е руската армия, а евентуално Роскосмос ще я ползва за различни научни мисии или изграждането на конструкции в орбита.

Заради скромния си бюджет, Роскосмос не планира самостоятелни изследователски мисии, което означава, че бъдещето пред "Ангара" не е особено светло.