Военновъздушните сили на САЩ официално представиха своя нов боен самолет, роден от програмата за учебен изтребител - T-X.

Машината е наречена Boeing T-7 Red Hawk. Името произлиза от въздушния корпус "Червени опашки", в който са служели единствено чернокожи пилоти по време на Втората световна война.

Вижте как изглежда Boeing T-7A Red Hawk >> >> >>

Изпълняващият длъжността секретар на ВВС Мат Донован е представил името на самолета по време на основната си реч на годишната конференция на Асоциацията на военновъздушните сили. Той е бил придружен от пенсионирания полковник Чарлз Макги, пилот на P-51 Mustang и чернокож ас от въздушната бригада Tuskegee Airmen, изпълнили над 400 бойни мисии по време на ВСВ.

По думите на Донован новият самолет ще стои в основата на бъдещето на американските ВВС, тъй като на него ще се обучават пилотите на изтребителите от пето и дори шесто поколение.

Програмата за разработката на новия тестови самолет е струвала 10 милиарда долара, като в последствие Boeing трябва да произведе 475 бройки от него.

От компанията разкриват, че всяка една бройка има доста ниска цена, а самолетът на практика може да се използва и за бойни мисии - той по същество е лек изтребител, можещ да изпълнява и атаки по наземни цели.

Идеята е САЩ да заменят до средата на 30-те години на този век всички свои учебни изтребители Northrop T-38 Talon, които представляват модификация на F-5 Tiger II.

Засега са ясни размерите и само някои от характеристиките на новия самолет на американските ВВС.

Boeing T-7 Red Hawk има дължина от 14 метра, размах на крилете от 10 метра и височина от 4 м.

Самолетът лети благодарение на двигател на General Electric, който е използван още в невидимия Lockheed F-117 Nighthawk и палубния изтребител McDonnell Douglas F/A-18 Hornet. Максималната скорост е 1300 км/ч, а с едно зареждане могат да се изминат 1800 км.

Учебният боен самолет се управлява от два пилота.

Според експертите той напомня на руския тренировъчен Як-130. За разлика от него американския самолет е способен да достига свръхзвуккова скорост. Як-130 обаче може да носи малко повече оръжие и да се използва по-ефективно като лек щурмови изтребител, докато Boeing T-7 Red Hawk би бил по-добър за усвояване на мисии за завоюване на въздушното пространство.

Любопитен факт е, че при разработката на Boeing T-7A Red Hawk, американската компания е поканила като подизпълнител шведите от Saab, които са участвали активно в развойната дейност.