SpaceX: Пътят от Ню Йорк до Лондон ще трае 29 минути | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
SpaceX: Пътят от Ню Йорк до Лондон ще трае 29 минути 10
Снимка: SpaceX

SpaceX: Пътят от Ню Йорк до Лондон ще трае 29 минути

Времето на самолетния транспорт е преброено

| Редактор: Стоян Гогов 117 27222

Швейцарската инвестиционна фирма UBS смята, че самолетният транспорт ще просъществува само още едно десетилетие в сегашния си вид, съобщава CNBC. Причината за това ще е транспортната ракета за многократна употреба на SpaceX.

Към днешна дата полетът със самолет от Лондон до Ню Йорк трае около 6 часа, но ракетата Starship може да вземе това разстояние за 29 минути.

Starship има място за 100 пасажери, а възможността му да се използва повторно би направила полетите с него достатъчно чести, че да застраши бизнеса на авиопревозвачите.

Вижте как изглежда Starship >> >> >>

По думите на SpaceX най-голямата революция би настъпила при дългите полети, изискващи прекачвания. Така например самолет изминава разстоянието от Ню Йорк до Шанхай за повече от 15 часа, но с ракетата това би отнело една 39 минути. На практика всяка точка на земното кълбо би могла да се достигне за по-малко от час.

От UBS изчисляват, че в момента има 150 милиона пътници, които летят всяка година на полети с продължителност над 10 часа. Според швейцарците това е огромен пазар, а дори и само 5% от потребителите да могат да си позволят места в ракетите на SpaceX, то печалбите пак биха били големи за компанията - около 20 милиарда на година, при цена на един билет от 2500 долара.

Много е вероятно обаче, цената на един билет да бъде много по-голяма. Не е сигурно дали SpaceX би бил на печалба и при билет от 10 000 долара, ако разполага само с една пътническа ракета.

При разрастване на флотилията си от пътнически ракети за земен транспорт е напълно възможно печалбата да бъде налице и при по-поносима цена на билетите. В такъв случай няма да е учудващо, ако SpaceX "изяде" бизнесът на самолетните компании с далечни полети, твърдят швейцарските инвеститори.

В края на миналата година имаше индикации, че Пентагонът също се интересува от възможностите на SpaceX да осъществява спешни военни доставки и дори да транспортира войници със своя Starship.

Прогнозите са, че това ще стане най-рано около 2030 година, когато Starship ще е извършил поне няколко полета и ще се е доказал като надеждна и способна ракета за многократно ползване.

SpaceX вече е създал двигателя за ракетата - Raptor, който използва метан за свое гориво. Тестов прототип на Starship трябва да полети още тази година, като извърши полет на около 300 метра височина и повторно кацане. Прототипът ще има 1 или 3 броя от двигателя Raptor, но финалната версия на Starship трябва да има 7 броя от ракетния агрегат.

SpaceX: Пътят от Ню Йорк до Лондон ще трае 29 минути 10

SpaceX: Пътят от Ню Йорк до Лондон ще трае 29 минути

Времето на самолетния транспорт е преброено

| Редактор : Стоян Гогов 117 27222 Снимка: SpaceX

Швейцарската инвестиционна фирма UBS смята, че самолетният транспорт ще просъществува само още едно десетилетие в сегашния си вид, съобщава CNBC. Причината за това ще е транспортната ракета за многократна употреба на SpaceX.

Към днешна дата полетът със самолет от Лондон до Ню Йорк трае около 6 часа, но ракетата Starship може да вземе това разстояние за 29 минути.

Starship има място за 100 пасажери, а възможността му да се използва повторно би направила полетите с него достатъчно чести, че да застраши бизнеса на авиопревозвачите.

Вижте как изглежда Starship >> >> >>

По думите на SpaceX най-голямата революция би настъпила при дългите полети, изискващи прекачвания. Така например самолет изминава разстоянието от Ню Йорк до Шанхай за повече от 15 часа, но с ракетата това би отнело една 39 минути. На практика всяка точка на земното кълбо би могла да се достигне за по-малко от час.

От UBS изчисляват, че в момента има 150 милиона пътници, които летят всяка година на полети с продължителност над 10 часа. Според швейцарците това е огромен пазар, а дори и само 5% от потребителите да могат да си позволят места в ракетите на SpaceX, то печалбите пак биха били големи за компанията - около 20 милиарда на година, при цена на един билет от 2500 долара.

Много е вероятно обаче, цената на един билет да бъде много по-голяма. Не е сигурно дали SpaceX би бил на печалба и при билет от 10 000 долара, ако разполага само с една пътническа ракета.

При разрастване на флотилията си от пътнически ракети за земен транспорт е напълно възможно печалбата да бъде налице и при по-поносима цена на билетите. В такъв случай няма да е учудващо, ако SpaceX "изяде" бизнесът на самолетните компании с далечни полети, твърдят швейцарските инвеститори.

В края на миналата година имаше индикации, че Пентагонът също се интересува от възможностите на SpaceX да осъществява спешни военни доставки и дори да транспортира войници със своя Starship.

Прогнозите са, че това ще стане най-рано около 2030 година, когато Starship ще е извършил поне няколко полета и ще се е доказал като надеждна и способна ракета за многократно ползване.

SpaceX вече е създал двигателя за ракетата - Raptor, който използва метан за свое гориво. Тестов прототип на Starship трябва да полети още тази година, като извърши полет на около 300 метра височина и повторно кацане. Прототипът ще има 1 или 3 броя от двигателя Raptor, но финалната версия на Starship трябва да има 7 броя от ракетния агрегат.