ЕС води две антимонополни разследвания на Apple | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
ЕС води две антимонополни разследвания на Apple
Снимка: Shutterstock

ЕС води две антимонополни разследвания на Apple

Под лупа се гледат условията на услугите App Store и Apple Pay

| Редактор: Стоян Гогов 1 642

Европейската комисия започна две отделни антимонополни разследвания на Apple, фокусирани върху App Store и Apple Pay. По-конкретно, разглеждат се правилата на App Store, които принуждават разработчиците да използват Apple Pay за плащания и покупки в приложения, съобщи Engadget, цитиран от technews.bg.

Комисията се позова на жалба, подадена от Spotify преди повече от година. По това време ръководителят и основател на музикалната компания Даниел Ек твърди, че комисионната от 30%, която Apple начислява за всички транзакции, включително покупки в приложения, принуждава Spotify да повишава цените на услугите си спрямо Apple Music.

Разбира се, потребителите на Spotify могат да плащат за услугите през друга платформа, включително интернет. Но ако компанията се опита да заобиколи платежната система на Apple, последната ще ограничи рекламата и комуникацията с клиентите.

"В някои случаи дори не ни е позволено да изпращаме имейли на нашите клиенти, които използват устройства на Apple", пише Даниел Ек, наред с останалите оплаквания.

Междувременно Европейската комисия обяви, че е приключила предварителното разследване и е открила доказателства, че Apple пречи на конкуренцията със собствените си услуги.

"Конкурентите на Apple или решиха напълно да деактивират опцията за абонамент в приложението, или повишиха цените си, като прехвърлят тежестта върху потребителите", става ясно от официално прессъобщение. "И в двата случая не им беше позволено да информират потребителите за алтернативни опции за абонамент извън приложението".

Spotify не е единствената компания, която се жалва от Apple. На 5 март 2020 г. дистрибутор на електронни и аудио книги също е подал подобни жалби срещу Apple Books и правилата на App Store, разкриват от Европейската комисия.

Второто антимонополно разследване се фокусира върху Apple Pay, която е единствената възможност за мобилни плащания, достъпна за потребителите на iPhone и iPad. След предварителното разследване Комисията смята, че това затруднява конкуренцията и намалява избора на потребителите в платформата.

В същото време търсенето на мобилни платежни системи нараства, защото европейските граждани се стремят да сведат до минимум физическия контакт с пари в брой.

Apple не е доволна от решението на Комисията да започне двойно разследване. В изявлението си компанията отбеляза, че следва буквата на закона и е отворена за конкуренция на всички етапи.

Според Купертино, ЕС приема неоснователни оплаквания от шепа компании, които просто искат да използват безплатно услугите на Apple и да не да играят по същите правила като останалите.

"Ние не смятаме, че това е правилно - искаме да поддържаме равнопоставени условия, така че всеки с решителност и страхотна идея да успее. В крайна сметка нашата цел е проста: клиентите да имат достъп до най-доброто приложение или услуга по свой избор в безопасна и надеждна среда", казват от Apple.

ЕС води две антимонополни разследвания на Apple

ЕС води две антимонополни разследвания на Apple

Под лупа се гледат условията на услугите App Store и Apple Pay

| Редактор : Стоян Гогов 1 642 Снимка: Shutterstock

Европейската комисия започна две отделни антимонополни разследвания на Apple, фокусирани върху App Store и Apple Pay. По-конкретно, разглеждат се правилата на App Store, които принуждават разработчиците да използват Apple Pay за плащания и покупки в приложения, съобщи Engadget, цитиран от technews.bg.

Комисията се позова на жалба, подадена от Spotify преди повече от година. По това време ръководителят и основател на музикалната компания Даниел Ек твърди, че комисионната от 30%, която Apple начислява за всички транзакции, включително покупки в приложения, принуждава Spotify да повишава цените на услугите си спрямо Apple Music.

Разбира се, потребителите на Spotify могат да плащат за услугите през друга платформа, включително интернет. Но ако компанията се опита да заобиколи платежната система на Apple, последната ще ограничи рекламата и комуникацията с клиентите.

"В някои случаи дори не ни е позволено да изпращаме имейли на нашите клиенти, които използват устройства на Apple", пише Даниел Ек, наред с останалите оплаквания.

Междувременно Европейската комисия обяви, че е приключила предварителното разследване и е открила доказателства, че Apple пречи на конкуренцията със собствените си услуги.

"Конкурентите на Apple или решиха напълно да деактивират опцията за абонамент в приложението, или повишиха цените си, като прехвърлят тежестта върху потребителите", става ясно от официално прессъобщение. "И в двата случая не им беше позволено да информират потребителите за алтернативни опции за абонамент извън приложението".

Spotify не е единствената компания, която се жалва от Apple. На 5 март 2020 г. дистрибутор на електронни и аудио книги също е подал подобни жалби срещу Apple Books и правилата на App Store, разкриват от Европейската комисия.

Второто антимонополно разследване се фокусира върху Apple Pay, която е единствената възможност за мобилни плащания, достъпна за потребителите на iPhone и iPad. След предварителното разследване Комисията смята, че това затруднява конкуренцията и намалява избора на потребителите в платформата.

В същото време търсенето на мобилни платежни системи нараства, защото европейските граждани се стремят да сведат до минимум физическия контакт с пари в брой.

Apple не е доволна от решението на Комисията да започне двойно разследване. В изявлението си компанията отбеляза, че следва буквата на закона и е отворена за конкуренция на всички етапи.

Според Купертино, ЕС приема неоснователни оплаквания от шепа компании, които просто искат да използват безплатно услугите на Apple и да не да играят по същите правила като останалите.

"Ние не смятаме, че това е правилно - искаме да поддържаме равнопоставени условия, така че всеки с решителност и страхотна идея да успее. В крайна сметка нашата цел е проста: клиентите да имат достъп до най-доброто приложение или услуга по свой избор в безопасна и надеждна среда", казват от Apple.