Tinder - един от големите губещи от пандемията | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Tinder - един от големите губещи от пандемията
Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Tinder - един от големите губещи от пандемията

Приложенията за запознанства са все по-ползвани, но потребителите плащат по-малко заради влошената икономика

| Редактор: Стоян Гогов 2 2076

Едни от най-динамичните, най-използвани и желани приложения в днешно време са тези за запознанства. Кризата с коронавируса обаче ги засегна по странен начин. Потребителите ги ползват много повече, но склонните да плащат са много по-малко. В ерата на интернет икономиката и новите бизнес-модели това е интересен казус, предава technews.bg.

Коронавирусът е оказал "драматично" въздействие върху начина, по който хората използват приложенията за запознанства. Това сподели Ели Сайдман, шефът на платформата за онлайн запознанства Tinder, пред BBC News.

От една страна ангажираността на потребителите се е увеличила осезаемо - тенденция, която и други приложения за запознанства също отчитат. Потребителите на Tinder са направили 3 милиарда прегледа по целия свят в неделя, 29 март. Това е рекорд за приложението, което отчита около 12% увеличение на ежедневните разговори на своите потребители.

От друга страна обаче икономическото въздействие на коронавирусната криза е довело дотам, че хората имат по-малко пари за харчене и платените абонаменти за приложението са намалели. Това не е добра новина за Tinder и подобните приложения. Повечето от тях са безплатни, но имат платена "премиум" версия, на която разчитат, за да има приходи и да развиват софтуера си.

Tinder е изтеглено повече от 340 милиона пъти от пускането на приложението през 2012 г. Но по-голямата част от приходите му идват от едва 6 милиона абонати, които плащат за "златната" услуга. Привличането на подобни "скъпоценни" потребители, готови да плащат, рязко е намаляло след настъпването на коронавирус-кризата.

Данните на компанията показват, че новите регистрации за "премиум" членство започват да набират скорост в страните, в които мерките са облечени или напълно свалени, посочва още Сайдман. "Можете буквално да "видите" завръщането към нормален живот държава по държава", казва той.

Ситуацията е подобна и при други приложения за запознанства. "Видяхме скок в активността", казва Чарли Лестър, експерт за запознанства в платформата Inner Circle. "Съвпаденията са нараснали с 15%. Броят на изпратените съобщения се е увеличил с 10%. Ала също така забелязваме по-малко желание за плащане."

И двамата мениджъри са на мнение, че след две или три финансови тримесечия ще стане ясно "пълното икономическо въздействие" на коронавирус-кризата.

Ситуацията е още по-пъстра заради нарасналия интерес към виртуалните запознанства чрез видеоразговори. Тази функция е много харесвана, но не е ясно дали ще остане интегрална част от платформите, след като физическите срещи с непознати станат възможни след края на ограничителните мерки по света. Платформи като eHarmony, OKCupid и Match отчитат голям ръст на видеоразговорите. Tinder планира да въведе своя функция за видеозапознанства през юни.

Очакванията на собствениците и управителите на платформи за запознанства са убедени, че въпреки съмненията, услугата ще остане и дори ще се развие. Промените в онлайн-запознанствата, породени от блокадите заради коронавируса, просто ускориха една генерационна промяна, която така или иначе щеше да се случи и която компанията вече забелязва във фокус групите, казва Сайдман.

18-годишните, които се присъединяват към приложението сега, за разлика от своите предшественици, които са се включили на 18-годишна възраст през 2012 г., са израснали, потопени в приложенията за социални медии. Те припознават видео-разговорите като нещо съвсем естествено, обяснява шефът. За това поколение онлайн срещите нямат за цел непременно организирането на среща в реалния живот, те се наслаждават и на самите онлайн преживявания.

Поради тази причина компанията работи върху преобразяването на Tinder: от място за организиране на срежи на живо в офлайн средата към място за пребиваване онлайн, за запознаване и общуване с хората. Това вече се изпробва чрез виртуални пространства и събития на живо, където хората могат да се срещат в платформата и да си общуват в нея.

Сайдман обобщава веруюто на новата генерация потребители на Tinder така: "Вашият дигитален живот е също толкова важен, колкото и социалният ви живот във физическия свят." И, в света на продължително социално дистанциране, това верую навярно ще бъде възприето и от другите системи за онлайн запознанства.

Tinder - един от големите губещи от пандемията

Tinder - един от големите губещи от пандемията

Приложенията за запознанства са все по-ползвани, но потребителите плащат по-малко заради влошената икономика

| Редактор : Стоян Гогов 2 2076 Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Едни от най-динамичните, най-използвани и желани приложения в днешно време са тези за запознанства. Кризата с коронавируса обаче ги засегна по странен начин. Потребителите ги ползват много повече, но склонните да плащат са много по-малко. В ерата на интернет икономиката и новите бизнес-модели това е интересен казус, предава technews.bg.

Коронавирусът е оказал "драматично" въздействие върху начина, по който хората използват приложенията за запознанства. Това сподели Ели Сайдман, шефът на платформата за онлайн запознанства Tinder, пред BBC News.

От една страна ангажираността на потребителите се е увеличила осезаемо - тенденция, която и други приложения за запознанства също отчитат. Потребителите на Tinder са направили 3 милиарда прегледа по целия свят в неделя, 29 март. Това е рекорд за приложението, което отчита около 12% увеличение на ежедневните разговори на своите потребители.

От друга страна обаче икономическото въздействие на коронавирусната криза е довело дотам, че хората имат по-малко пари за харчене и платените абонаменти за приложението са намалели. Това не е добра новина за Tinder и подобните приложения. Повечето от тях са безплатни, но имат платена "премиум" версия, на която разчитат, за да има приходи и да развиват софтуера си.

Tinder е изтеглено повече от 340 милиона пъти от пускането на приложението през 2012 г. Но по-голямата част от приходите му идват от едва 6 милиона абонати, които плащат за "златната" услуга. Привличането на подобни "скъпоценни" потребители, готови да плащат, рязко е намаляло след настъпването на коронавирус-кризата.

Данните на компанията показват, че новите регистрации за "премиум" членство започват да набират скорост в страните, в които мерките са облечени или напълно свалени, посочва още Сайдман. "Можете буквално да "видите" завръщането към нормален живот държава по държава", казва той.

Ситуацията е подобна и при други приложения за запознанства. "Видяхме скок в активността", казва Чарли Лестър, експерт за запознанства в платформата Inner Circle. "Съвпаденията са нараснали с 15%. Броят на изпратените съобщения се е увеличил с 10%. Ала също така забелязваме по-малко желание за плащане."

И двамата мениджъри са на мнение, че след две или три финансови тримесечия ще стане ясно "пълното икономическо въздействие" на коронавирус-кризата.

Ситуацията е още по-пъстра заради нарасналия интерес към виртуалните запознанства чрез видеоразговори. Тази функция е много харесвана, но не е ясно дали ще остане интегрална част от платформите, след като физическите срещи с непознати станат възможни след края на ограничителните мерки по света. Платформи като eHarmony, OKCupid и Match отчитат голям ръст на видеоразговорите. Tinder планира да въведе своя функция за видеозапознанства през юни.

Очакванията на собствениците и управителите на платформи за запознанства са убедени, че въпреки съмненията, услугата ще остане и дори ще се развие. Промените в онлайн-запознанствата, породени от блокадите заради коронавируса, просто ускориха една генерационна промяна, която така или иначе щеше да се случи и която компанията вече забелязва във фокус групите, казва Сайдман.

18-годишните, които се присъединяват към приложението сега, за разлика от своите предшественици, които са се включили на 18-годишна възраст през 2012 г., са израснали, потопени в приложенията за социални медии. Те припознават видео-разговорите като нещо съвсем естествено, обяснява шефът. За това поколение онлайн срещите нямат за цел непременно организирането на среща в реалния живот, те се наслаждават и на самите онлайн преживявания.

Поради тази причина компанията работи върху преобразяването на Tinder: от място за организиране на срежи на живо в офлайн средата към място за пребиваване онлайн, за запознаване и общуване с хората. Това вече се изпробва чрез виртуални пространства и събития на живо, където хората могат да се срещат в платформата и да си общуват в нея.

Сайдман обобщава веруюто на новата генерация потребители на Tinder така: "Вашият дигитален живот е също толкова важен, колкото и социалният ви живот във физическия свят." И, в света на продължително социално дистанциране, това верую навярно ще бъде възприето и от другите системи за онлайн запознанства.