Луи Вюитон е френски моден дизайнер и основател на марката "Louis Vuitton". 200 години след раждането му модната къща, която създава, продължава да просперира и да бъде равностойна на думата лукс. Но както при повечето успели хора, неговото детство далеч не е било едно от най-хубавите.

Ражда се на 4 август 1821 г. в семейство на занаятчии и фермери. Губи майка си едва на 10-годишна възраст. Скоро след това баща му се жени повторно, но мащехата му не се оказва добра жена и се държи с него по-скоро грубо, отколкото майчински. Това кара Луи да събере смелост и да се махне от родния си град.

Професионален път

Луи Вюитон напуска още на 13 години родната си къща и се мести да живее в Париж. Пропътува 400 км пеша, защото не може да си позволи какъвто и да е транспорт. По време на пътуването си до френската столица, той работи ту на едно място, ту на друго, за да може да оцелява по някакъв начин. След цели 2 години скитане по пътищата, той най-накрая успява да достигне до града на мечтите си, като отива там точно в периода на индустриалната революция.

В началото Вюитон работи за видни семейства, като опакова багажите им за дълги пътувания. Чиракува в едно от утвърдените ателиета на мосю Маршал, но след като показва талант бързо успява да си спечели репутация сред по-модерната класа на Париж, като един от най-добрите практикуващи занаята. Така той се издига до императорския двор и императорът на Франция Наполеон III лично го назначава да опакова багажа на съпругата му Евгения.

Луи Вюитон става толкова добър в това, което прави, че успехът го застига светкавично. Започва да трупа знания, за да създаде най-добрата чанта за пътуване. Така без дори той самият да подозира слага началото на своята кариера и се захваща с изработването на своите първи куфари.

През 1854 година бъдещият дизайнер отваря своя първи магазин в Града на любовта. Той представлява малко цехче за производството на пътнически пособия, но след като неговите куфари придобиват голяма популярност се налага увеличаване на капацитета на фабриката.

С отварянето на своя първи магазин Луи измайсторява и своя първи иновативен куфар. Той не е от кожа, а от платно, за да може да не пропуска никакви течности и миризми. Формата му е малко странна за онова време, а именно правоъгълна, но е била много удобна за пренасяне на багаж и пътешествия. Също така куфарът е бил със странично отваряне, а до този момент всички са кръгли и са се отваряли отгоре. Това не е било удобно и е правело невъзможно багажът да се съхраняват на купчинки по време на пътуване. А куфарите на Луи Вюитон могат просто да се сгънат и да се пренесат на края на света. След тази иновация, която прави Луи, започват да валят поръчки от резиденции на посланици.

В резултат на Френско-Пруската война през 1870 г., в която Париж е под обсада, Луи намира само руините от ателието си, а цялото оборудване е откраднато. Но това по никакъв начин не спира Вюитон. Дизайнерът влага цялото си внимание и енергия в изграждането на нов магазин и след няколко месеца той вече е факт. Няколко години по-късно, през 1885 година, той отваря своя първи магазин и в Лондон.

Куфарът на Луи Вюитон

Луи Вюитон се захваща да произвежда куфари точно във времена, в които много хора започват да пътуват с влакове и кораби. Куфарите са запазена марка на модната къща. Една от любопитните подробности, които стоят зад френското име е, че Луи Вюитон е първият дизайнер, който се сеща да направи плоски куфари, които ще могат да се подреждат един върху друг и ще бъдат много по-удобни са носене. С времето неговите куфари се превръщат в олицетворението на класа и се купуват от хора, които искат да демонстрират финансовата си възможност.

Вюитон е определен и за създател на дамската чанта.

1913 година може да се опише като една от най-важните за марката, тъй като тогава се появява магазин на "Louis Vuitton" на най-известния булевард в Париж, а именно Шанз-Елизе. Това е най-големият магазин в света за продажба на пътнически чанти по това време. Няколко години по-късно френската марка се обединява с производители на шампанско "Hennessey", за да сформират луксозни стоки и така фирмата става "LVMH - Moët-Hennessey Louis Vuitton". Разраства се производството на компанията и те започват да правят дамски чанти, портфейли, часовници и облекло.

Логото на марката

След като Луи Вюитон умира на 27 фервуари 1892 г., неговият син Джордж поема компанията в ръцете си и започва да я трансформира в международна корпорация. Той участва в различни изложби по света, пътува от държава на държава, за да може да популяризира марката на баща си. Джордж разработва легендарното монограмно платно, което е било много трудно за копиране. Така през 1896 г. той създава нов знак, който се състои от ромбове и четирилистно цвете.

Инициалите му са били - LV( в памет на баща си), които се превръщат с разпознаваем знак по целия свят. Малко по-късно изображението е патентовано и става търговската марка "Louis Vuitton". Скоро след това магазини на бранда се появяват в Ню Йорк, Лондон,, Вашингтон, Буенос Айрес и други. През 1950 година се налага леко ребрандиране на логото, но компанията решава на остави емблематичния монограм - LV. Той е леко променен, за да може да е по-използваем за портмонета и ежедневни чанти отколкото за куфари.

Принтът набира популярност и през 1990 г. е направено миниатюрно лого, което се нарича Mini Lin. През 2003 г., заедно с Такаши Мураками, е направена нова монограмна технология "Multicolore", която се използва за създаване на ограничена колекция от чанти. Водещата сила за покупките на потребителите е именно логото на марката заедно с модела, защото LV e една от най-качествените марки на пазара. Спокойно можем да каже това, защото още от 19-ти век и досега куфарите на марката се изработват ръчно, точно така както ги е правил самият Луи Вюитон, а изработката отнема от 15 до 60 часа работа.

Най-скъпите продукти на Луи Вюитон

Изданието "Therichest" прави класация на трите най-скъпи продукта, които "Louis Vuitton" някога е произвеждал: 

1. Ръчно изработеният куфар за капитана на националния отбор по крикет на Австралия, който е бил на стойност 170 000 долара

2. Малка чантичка за бижута Kusama Pumpkin Minaudiere. Изработена е от чисто злато и благородни метали, а тази в света има само 5 на брой. Нейната стойност е 133 430 долара

3. Tambour Bijou Secret - дамски часовник, който е изработен от бяло злато и диаманти. В него има вградени 495 диаманта - 121 000 долара.

Качеството на продуктите като запазена марка на Луи Вюитон

Продуктите на марката са синоним за качество. Днес техните продукти варират от луксозни куфари и кожени изделия до различни облекла, аксесоари, слънчеви очила, обувки и бижута. Тя е и една от най-луксозните марки, а това да притежаваш  продукт с логото LV от много време се е превърнало не само в признак на стил, но и на вкус към хубавите неща.