За първи път тази есен София ще се превърне в домакин на целодневен кулинарен фестивал, посветен на вкусната улична кухня. Този 12 октомври, събота, в пространството пред Народния театър, в съседство с Гранд Хотел София, всички граждани и гости на столицата ще могат да се насладят на приготвена на място вкусна храна, българска крафт бира и много джаз. Целодневният МЕТРО Кулинарен фестивал ще започне в 10 часа, ще продължи през цялата светла част на деня и ще приключи към 18 часа. Празникът е продължение на редицата есенни събития, организирани от МЕТРО, и цели да повтори изключителния успех на Фестивала на розовия домат, който се проведе на 15 септември в Княжеската градина.


Един от ресторантите, който ще участва в кулинарния фест, е испанският ресторант "Бодега". Това заведение в София е пълно с атмосфера. Аранжирано в испански стил, подчертан с висящите над тапас бара бутове хамон, синьо-бялата керамика по стените и картини с фламенко танцьори. Менюто съдържа всичко необходимо от испанската кухня - гаспачо, тапас, паеля, тортия. Централно място сред основните ястия е паелята, която може да бъде поднесена с различни морски дарове - скариди, миди, калмари или с пиле и чоризо. Винената листа предлага богата селекция вина както от Испания и България, така и от Аржентина, Португалия, Франция и Италия. Преди кулинарния фест говорим с шеф Димитър Ташков от ресторант "Бодега". Ето какво сподели той пред Dir.bg.

Снимки: Вихро Ласков за Dir.bg Грим: Росина Георгиева

- Шеф Ташков, скоро София ще бъде домакин на целодневен кулинарен фестивал на МЕТРО, посветен на вкусната улична кухня. Защо решихте да се включите в тази инициатива?

- Идеята за феста ни допада, защото с МЕТРО си сътрудничим от дълги години. Участвали сме и на други фестивали за улична храна, а с подобно участие, все пак, и хората ще ни видят какво правим в "Бодега". А и така продължаваме да развиваме партньорството си. За всички е добре.

Всички снимки можете да видите тук>>>

- Посетителите ще могат да закупят на една и съща цена от 5 лева вкусна храна, специфична за всеки ресторант. Какво ще им предложите от испанската кухня?

- Ще се представим с типично испанска храна. Основното ни ястие ще е паеля, а гостите трябва да знаят, че тя ще се приготви пред тях, на живо. Ще приготвим и няколко тапаси, ще има и "хамон серано" - известната испанска шунка. Ще има и други неща, но нека не разкриваме всичко. Приканваме хората да дойдат на феста със семействата си, нека се забавляват, опитват, пробват различни неща, нека си прекарат добре. Това е най-важното.

Снимки: Вихро Ласков за Dir.bg Грим: Росина Георгиева

- Ще се сблъскате ли с някой италиански ресторант чия шунка е по-добра - прошуто крудо или хамон серано...

- Не. Ние просто твърдим, че хамон серано е по-добро. (смее се) Тя се прави от свинско месо, осолява се, стои доста време така, след това се суши на определено място и така се получава невероятният ѝ вкус. Нека има фенове и на прошуто крудо, и на хамон серано. Има различни видове хамон серано. Те се определят от времето на сушене, от вида на прасето и още ред други неща. И е редно да отбележа, че именно в този асортимент - с шунките хамон серано, си партнираме много добре с МЕТРО.

- Кулинарният фестивал е организиран от МЕТРО и е вдъхновен от Деня на предприемача, който се отбелязва всеки втори вторник на октомври. Като какъв може да се определи предприемачът в кулинарния бизнес?

- Кулинарният бизнес, говорим принципно, е една авантюра, в която предприемачеството минава под шапката на шеф готвача. Главният готвач е този, който е водещ в един ресторант.

- МЕТРО се опитва да продава автентични продукти с Грижа за България. Как се отнасяте към тях? Ползвате ли ги?

- Споделих вече, че с МЕТРО имаме дългогодишно партньорство - вече 10 години си сътрудничим. Близо 90% от продуктите, които ползваме, ги купуваме от тях.

Снимки: Вихро Ласков за Dir.bg Грим: Росина Георгиева

- Има много кулинарни продукти, които могат да бъдат намерени само в МЕТРО? Кои от тях ползвате?

- Ползваме сирена, които само те имат. Отново ще се върна на шунките. Предвид дългото ни партньорство, ние сме стигнали до такъв етап в отношенията ни, в който правим ясни поръчки към тях, а те ги изпълняват за специфични неща. Има продукти, които внасят специално за нас. Общо взето изпълняват всичките ни прищявки, което за нас е от огромна полза. Всеки в нашия бизнес гледа да бъде диференциран по някакъв начин на пазара. Както и във всеки един друг бизнес, гледаш да си с нещо по-интересен, по-различен. В този смисъл МЕТРО изцяло "влизат в обувките ни", за да ни доставят неща, които искаме специално ние.

- В какви други такива кулинарни фестивали сте участвали?

- В деня на испанския език Испанският институт в София организира на панаирен принцип нещо като уличен фест, в който готвим на живо, и става чудесен празник.

Добра храна, хубава музика, крафт бира и много настроение Ви очакват в събота, 12 октомври, в София - буквално зад ъгъла на Градската галерия, в градинката пред Народния театър и Гранд хотел София. Всичко това по време на първия METRO Кулинарен фестивал, който започва в 10 часа и ще продължи до 18 часа вечерта.