Готвенето е талант, но и история. История на детството, на бабините гозби, на онази щипка любов в храната, без която не е вкусно.

Готвенето е магия, страст, изкушение и желание. Да зарадваш, да споделиш, да омагьосаш, да обичаш!

И днес, когато сме направили своя избор да бъдем истински отговорни към себе си и близките си и сме останали вкъщи, уютната кухня е мястото, в което можем да покажем своята емоция, топлина и любов към любимите хора.

На всеки се е случвало да забрави в хладилника или в шкафа продукти. В никакъв случай не ги изхвърляйте. С тях също може да създадете изненадващи кулинарни шедьоври. Защото най-вкусната храна се приготвя с отношение... и отговорност. А именно в това е същността на празниците, като приближаващия Великден.

Затова заедно с Hellmann's ви призоваваме: Stay-In(spired) - останете вкъщи и посрещнете празниците- с вкусна храна, много уют и изобретателност в кухнята.

За да видите как да си спретнете бърза и вкусна тортила с няколкото нетърпеливи в шкафа картофа или топящо се суфле от сирената в хладилника, а защо не и разядка от недоизядения от децата кускус - отидете на Facebook и Instagram страниците на Hellmann's за интригуващи рецепти и нови вдъхновения.

Но в кулинарните пътешествия понякога е хубаво да имаме гид. А днес наши гидове, които ще ни покажат колко лесно и вкусно бихме могли да съчетаем разни продукти и подправки, са Мира и Ангел. Създателите и двигатели на утвърдения кулинарен стартъп: MIAM. През годините техните рецепти са впечатлявали с оригиналност и вкус, подходящи за всеки повод. Днес в условията на социална изолация, Мира и Ангел отново намериха път към хората, предлагайки старателно приготвена, грижливо опакована и безопасно доставена до клиента храна.

Какво ви носи кулинарно вдъхновение в тези трудни времена?

MIAM: Двамата не спираме да търсим нови вдъхновения в наши колеги от чужбина. Не винаги обаче се вдъхновяваме само от храна. Често изкуство, музика или артисти ни стимулират да бъдем по-активни и иновативни. За нас е важно да не спираме процеса (особено сега), защото инерцията е най-важното нещо за един креативен човек.

В момента много хора срещат трудности в кухнята, тъй като никога не са приготвяли храна сами. Какво бихте ги посъветвали?

MIAM: Нашият съвет за всички, които за първи път се сблъскват с готвенето, е да не се страхуват да експериментират. Вече има много достъпна информация навсякъде и те могат спокойно да преоткрият нови вкусове и аромати, които до сега не са им били познати. Най-важното е да изберат хубави продукти и да отделят достатъчно време за да се запознаят с правилния им начин на приготвяне. В готвенето няма строги правила и не винаги грешката е фатална. Някои от нашите най-успешни рецепти са на базата на големи грешки.

Какво значи да готвиш отговорно и защо не изхвърляте продукти?

MIAM: Ние сме намалили изхвърлянето на храна до минимум. Стараем се да обработваме максимално всяка част от всеки продукт. Много често измисляме нови неща в старанието си на не изхвърлим нещо. Ферментираме храни, за да ги запазим по-дълго, мариноваме, сушим. Като готвачи ние трябва да сме отговорни за околната среда и всичко, случващо се с нея. Прекалената консумация е голям проблем, затова ние търсим варианти постоянно да се справяме с нея.

В духа на Stay-In(spired) концепцията, Hellmann's и MIAM ще бъдат отговорни партньори, които ще ви покажат лесно приложими и апетитни рецепти за домашна храна, с която да отрупате Великденската трапеза, но и да оползотворите покупките, останали от седмичния пазар.

Пет хитри идеи преди празника и две - след него. Всичко това - за да ни вдъхнови да прекараме времето вкъщи по-леко и с повече въображение.

Защото у дома е вкусно. Винаги.

Историята на буркана със синята панделка

Преди повече от 100 години, в едно малко магазинче за деликатеси в Ню Йорк 29-годишният немски емигрант Ричард Хелман и съпругата му Маргарет отварят първия буркан със синя панделка, за да добавят към сандвича на гладен клиент малко от домашната майонеза на Маргарет.

Скоро всички искат да си купят от вкусния продукт, затова Ричард и Маргарет започват да продават майонеза и в дървени буркани. Първо само в своето магазинче, а след това и в други, докато през през 1912 година не отваря врати и първият завод за майонеза Hellmann"s, а синята панделка, опасваща дървения дотогава буркан, остава запазеният знак на марката.

Материалът съдържа продуктово позициониране.