Целта на специалистите от Калифорнийския университет е била да разберат как бебетата взаимодействат със заобикалящия ги свят.

Хората най-вероятно разполагат с толкова по-дълъг период на безпомощност като бебета в сравнение с животните, за да получат достатъчно време за опознаване на себеподобните си и на света. През този период човешкият мозък е особено гъвкав и може да формира нови нервни връзки.

Бебетата са "изследователската и предприемаческа дивизия" на човешкия вид, тъй като са по-съзнателни по отношение на заобикалящия ги свят от възрастните, обясняват авторите на проучването. Професорът по философия и психология Алисън Гопник съветва родителите да оставят бебета да учат по естествен начин ­ чрез изследване и любопитство, вместо чрез образователни видеоклипове. Възрастните също могат да се поучат от малчуганите, като гледат света "през детски очи".

Изследването върху невероятния мозък на бебетата е посветено отчасти и на търсенето на нови начини да се подобри функционалността на учените и компютрите.

Децата и възрастните са различни форми на Homo Sapiens, казва още изследователката Алисън Гопнис. Тя смята, че с това откритие ще могат да се разберат много подробности за човешката природа.

Изследванията са правени в продължения на няколко години в лаборатория в Калифорнийския университет, писа Монитор.

Алисън Гопник е автор на книгата "Философското бебе", превърнала се в бестселър в САЩ след публикуването и през 2009 г.