В събота Калифорния стана първият щат, наложил на големите универсални магазини да излагат детски продукти, като играчки и четки за зъби, по полово неутрални начини. Това е победа за застъпниците на ЛГБТ общността, които казват, че розовите и сините цветове на традиционните маркетингови методи принуждават децата да се съобразяват с половите стереотипи.

Новият закон, подписан от губернатора на демократите Гавин Нюсъм, не забранява традиционните секции за момчета и момичета, но задължава веригите да имат полово неутрален сектор, в който да предлагат "разумен подбор" от артикули, "независимо дали са предназначени за единия или другия пол".

Това решение обаче не засяга дрехите, предава "Time". Наредбата ще се прилага само за играчки и стоки за грижа за детето, включващи продукти за хигиена и хранене. Освен това тя се отнася само за обекти, в които работят най-малко 500 служители, така че малките магазини са освободени от мярката.

Депутатът Евън Лоу, демократ от Сан Хосе, който е автор на законопроекта, заяви, че е "изключително благодарен" за приемането му, след като в миналото бе отхвърлен на два пъти - през 2019 г. и 2020 г. Той обясни, че се е вдъхновил за изготвянето му от 10-годишната дъщеря на една от служителките му, попитала майка си защо някои продукти са "забранени" за нея, понеже е момиче.

"Трябва да спрем да заклеймяваме кое е правилно за двата пола и просто да оставим децата да бъдат деца", каза Лоу. "Надявам се, че този законопроект ще насърчи повече фирми в Калифорния и САЩ да избягват остарелите стереотипи."

Въпросният закон ще влезе в сила през 2024 г., а компаниите, които не се съобразят с него, ще бъдат глобени с 250 щатски долара при първо нарушение, като за всяко следващо ще трябва да платят двойно по-голяма сума - 500 долара.