Малките деца разбират по-добре текста, когато го четат на хартия.

Специалисти направиха два теста за разбиране с повече от 1100 деца на 10 години в Норвегия. За единия те са чели на екран, а за другия - на хартия, пише БТА, цитирайки в. "Дейли мейл".

Всяко трето дете (30%) се представило по-добре на хартия. За повече от половината деца (53%) обаче нямало разлика. Най-засегнати от преминаването от хартия на екран били момиченцата с високи резултати.

Учените призовават за по-нюансиран подход при въвеждане на електронните пособия за учене. В съвременните класни стаи, особено във времето на коронавируса, интернет обучението стана безценно. Учените признават това, но настояват, че четивните умения на много деца се влошават, когато преминат от хартия на екран.

Възможно е разликата да се дължи на лоши навици при четене на екран и на необходимостта да се придвижва текстът.

В статията си в сп. "Компютри и образование" специалистите подчертават, че изследването им е с деца, израснали с екраните, които вещо използват дигитални устройства от най-ранна възраст.