Американската модна група Майкъл Корс (Michael Kors Holdings Ltd.) купува италианската модна къща Версаче (Gianni Versace S.p.A.) в сделка на стойност над 2 млрд. долара, предадоха световните агенции. Миналата година Майкъл Корс, известна с дамските си чанти, придоби производителя на луксозни обувки Джими Чу (Jimmy Choo) в сделка за 1,35 млрд. долара, припомня Асошиейтед прес.

Американската компания, подобно на много други играчи от модния бранш, се опитва да засили продажбите си, придобивайки големи модни марки като световно известната Версаче. Основателят на американския бранд Майкъл Корс остава главен творчески директор и почетен председател, но компанията му ще бъде пренаименувана на Капри холдингс (Capri Holdings Ltd.), тъй като вече обединява повече големи имена под шапката си, бе обявено също така днес, отбелязва БТА.

Включването на Версаче добавя блясък на модната марка, чиито дамски чанти се продават под 500 долара. Чантите на италианската модна къща могат да струват пет пъти повече.

Версаче, известна с логото си, изобразяващо главата на Медуза, и с пищния си стил, често предизвиква възторга на публиката, който може би бе най-видим през 2000 година, когато Дженифър Лопес се появи на наградите Грами с провокативна синьо-зелена рокля.

Сред предложенията на Версаче за есента са рокли със средна дължина с бароков принт за 2950 д. и прилепнали дънки за 1250 долара.

Италианската модна къща, основана от дизайнера Джани Версаче, е управлявана от наследниците му от убийството му преди 21 години като от няколко години обмисля дали да пусне акции на борсата. Семейство Версаче все още контролира 80 процента от нея, а останалите 20 са в ръцете на инвестиционния холдинг Блекстоун (Blackstone).

Донатела Версаче, сестрата на Джани, е творческата сила зад марката. 

"Това е много вълнуващ момент за Версаче. Минаха над 20 години, откакто поех компанията заедно с брат си Санто и дъщеря си Алегра", заяви Донатела Версаче, която представи най-новата си колекция пролет-лято миналия петък на Миланската седмица на модата.

Донатела държи 20 процента от компанията, Санто има 30 процента, а Алегра - 50 процента.

ИЗБРАНО