Ревюто на "Valentino" предизвика суматоха в Париж. Присъствието на звезди от шоубизнеса, които чакаха шоуто, започнало с час закъснение, провокира тълпите фенове да чакат любимците си с часове в дъжда.
Сред звездите в публиката в квартала "Маре" бяха Зендая, Наоми Кембъл, Флоранс Пю, Ерика Баду и Ашли Парк.
Всяко подобно дефиле напомня за френската столица от периода преди пандемията и е знак за възраждането на индустрията след опустошителните последствия от Covid-19.
Пиерпаоло Пичоли, дизайнер на бранда, каза, че късите дрехи и прозрачните материи откриват личността. Някои модели бяха с лица и вратове, покрити с логото на марката. Визуалната игра присъстваше и в разголените топове, панталони в телесен цвят и пера.
Обърнати подгъви, изрязани облекла, както и бляскави лилави рокли с шлейф, разкриващи плът единствено на гърба, допълваха визията. Все пак имаше усещане, че брандът се е престарал, опитвайки се да запълни времето на събитието с повече презентации, отколкото бе нужно. При появата на 91-ия модел, стъпил на подиума, вече се усещаше умора. Почитателите на "Valentino" започнаха да нервничат.
Финалът на шоуто изглеждаше по-скоро като откриване - моделите не минаха сред насядалите гости, а излязоха да поздравят тълпите отвън.
Дъждът постави пред изпитание публиката на "Givenchy". Гостите, сред които Оливия Родриго, преживяха проливния дъжд благодарение единствено на прозрачни чадъри. Но шоуто се състоя. За дизайнера Матю Уилямс тази колекция беше критична. Американецът се опита да замени своя стрийт стил с традиционна естетика за пролетта, като донякъде успя. Черно свръхголямо болеро, тясна минирокля, отсенки от стила на "Матрицата". Копринени топове, прозрачни поли създаваха усещане за добър, деликатен трансгресив стил на модната къща, обезсмъртена от актрисата Одри Хепбърн.
Изкуството на поканата все още има твърде голямо значение за Парижката седмица на модата. Понякога поканата дава ключ към самата колекция, която ще бъде продавана в магазините, друг път е само закачка.
Поканата на "Balenciaga" за пролетното ревю беше истински кожен портфейл с реални френски франкове, здравно-осигурителна карта, карта за домашен любимец, кредитни карти и т.н. Безброй видеа с социалните мрежи показваха изумлението на гостите, отварящи своята "покана".
Поканата на "Valentino" беше черен куб, съдържащ в себе си кюар код. Тази на "Chanel" беше картичка с лицето на Кристен Стюарт, при това толкова голяма, че не се побираше в пощенските кутии.
Дизайнерката Барбара Бюи е добър пример за начина, по който пандемията повлия на модната индустрия - за добро, и за лошо.
Много модни къщи се насочиха към дигиталната среда по време на локдауна, представяйки там колекциите си. През тази пролет Париж - подобно на Милано, показа желанието на индустрията да се завърне към начина на работа преди пандемията. Бюи е сред моделиерите, които продължават да залагат на филмовия формат. Това е разумно действие за малките модни къщи, тъй като големите модни ревюта биха им стрували твърде скъпо.
Пролетната видео колекция на Бюи показа двойка влюбени във френската провинция. Всеки носи дрехите на другия, предава БТА. Бял костюм, цветна текстилна тъкан обвива тялото на мъжкия модел, оставяйки голо рамо. Андрогинни лакирани нокти допълват мъжката визия.