Освен че прекрачват училищния праг, за да забогатяват със знания, тийнейджърите все пак са и на модно дефиле в коридорите и двора на даскалото. Така е било винаги... и, малко или много, така ще бъде и занапред. И затова по традиция си има задължителен дрес код, за да са в час.

Тази година голям хит са сникърсите, или на обикновен български - маратонките. Понятието дойде от английски език, като терминът описва именно познатите у нас маратонки, сиреч спортни обувки, но казано "сникърс" звучи по-шик. А и те са малко по-високи. Естествено, големите спортни марки се надпреварват кой ще създаде по-причудлива визия, а у нас родители масово поръчваха определени модели онлайн преди 15 септември. При седмокласниците белият цвят бил силно препоръчителен. 

През уикенда преди старата на учебната година, пред магазин на ул. "Оборище" имаше митинг, невероятен наплив от младежи, които два дни се редяха на опашка от сутрин до вечер за чифт от апокрифно, специално издание на въпросните сникърси.

Експерти по темата казват, че тънката червена граница между маратонки и сникърси е, че маратонката си остава обувка, ориентирана най-вече към нуждите на спортистите, а сникърсите са чудесни ежедневни обувки, които стават за всякакви поводи - разходка, кафе, училище, работа, екскурзия. Можете да забележите хора, обути в тях и в заседателната зала, на дансинга, на сватби.

От знаменитости до инфлуенсъри, от милионери до хипи мацки, всички ги носят.

Те могат да се съчетаят с всяко едно облекло, с костюм и официална рокля, за по-голяма естественост и закачливост в стайлинга.

Изобщо спортният стил в училище се налага все повече и преди дни дизайнерът Том Форд каза, че синът му го "навива" да създава такива облекла за младежите. С цел да е удобно, но все пак да има блясък - формулата за училищен тоалет.

Вторият вид обувки, по които гимназистите са полудели, са кецовете на платформа. Те са или от плат или кожени, но винаги с дебела подметка. Най-купувани са черни, платнени. Времето, за което те могат да се ползват обаче, е кратко - от октомври често започват дъждове, улиците са кални и лесно се цапат. Затова възниква и спорът родител - дете:практичност или да си в тренда. Така че купувайте сега, докато могат да се носят без да се цапат.

Обикновено модата я тиктуват популярните изпълнители, любимци на хлапетата, и в случая с кецовете това е кей-попът, хитова южнокорейска поп музика. Представители на този жанр се повявяат в последно време обути с повдигнати кецове. У нас се намират на цени до 200 лв. 

"Изобщо каквото кей-попът диктува, това пазаруваме. Редом с всичко, което е модно според Тик-Ток, или каквото Кайли Дженър публикува в социалните мрежи", споделят родители.

Хлапетата си остават все така запленени от аниме, някои показват уклон към добрият стар хеви метъл и се снбдяват със суитчъри по темата. Почти задължителен е индъстриал-пиърсинг на ухото, ъндеркът на косата. 

Друг задължителен аксесоар са веригите. Синджирът може да е закачен на колана на панталона и да виси, а може и да е на врата. Предпочитан цвят за тоалетите отново е черния, а дрехите имат леко готик привкус.

Худитата продължават да бъдат на мода, след като се настаниха в тийн гардеробите миналата есен. Те са суитчъри, които достигат почти до коленете.

Панталони с принт на кравешка кожа също се харесват на гимназистите. Остава и идеята за леки пуловери и груб деним.

Както споменахме, анимето заема голяма част от съзнанието и творчеството на децата след 6 клас. Те рисуват героите от сериалите, най-популярен е Наруто, обличат се с тениски, суитчъри и бандани по темата, някои си събират журнали с аниме стикери по поръчка.