През 1969 г. се случват няколко важни неща. За първи път в небето се издига култовият реактивен самолет Конкорд. The Beatles издават албума "Yellow submarine". Имплантирано е първото временно изкуствено сърце. Провежда се най-дългият мач в историята на тенис турнира Уимбълдън. За първи път човек стъпва на Луната. На бял свят излиза режисьорският дебют на Уди Алън. А adidas дават на света The Superstar: моделът - икона на съвременния дизайн на кецове. Advertisement

Оттогава минават 50 години: на Луната все още няма построени спа хотели, рекордът на Уимбълдън не е подобрен, а Конкорд вече не лети. За сметка на това, Уди Алън все още пълни кината, а adidas The Superstar е неделима част от ърбън културата по целия свят.

Иконичните кецове се раждат като баскетболни обувки, които още с влизането си на терена променят правилата на играта. Професионалните баскетболисти ги забелязват, а звездата на NBA Карийм Абдул-Джабар първи ги слага на краката си. Популярността им обаче нараства с много бързи темпове, излиза извън баскетболното игрище и известният като "shelltoe" модел за кратко време става топ инфлуенсър в зората на въздигането на кецовете перфектната спортна и ежедневна обувка.

Революционните технически качества на Superstar скоро го превръщат в must-have обувка за играчите на NBA, което помага на adidas да остане марка номер едно за кецове в Щатите и до днес. И въпреки че технологията в обувната индустрия се движи напред, Superstar е все така актуален и все така страшен за конкурентите си и до днес.

До 1980г. моделът на adidas става изключително модерен и хип-хоп бандата Run-DMC го превръща в свой моден подпис на сцената, като изпълнителите носят Superstar без връзки и с изваден навън език. Кецовете стават тяхна запазена марка до такава степен, че от бандата пишат песен, посветена на тях: тя се казва "My Adidas", излиза през 1986г. и се радва на широкото одобрение на публиката.

Това е началото на една устойчива колаборация и първият случай в историята, когато спортен бранд използва музиканти за маркетиране на свой продукт.

Снимка: adidas

Днес Superstar е част от младежката мода и се носи повече като всекидневна обувка за всякакви случаи, отколкото за спорт. През годините забележимият силует на модела търпи модификации, но запазва статута си на основен играч в стрийт културата и модните движения и се бетонира като класическа аdidas обувка.

Снимка: adidas

През 2005г., аdidas отбелязва 35-ата годишнина на Superstar като си партнира с иконични фигури от света на музиката, модата и изкуството и създава специална колекция за случая. На този етап вече е ясно, че това е много повече от обувка: вечният adidas модел е символ на хората, които са упорити в преследването на целите и мечтите си. Той се е превърнал във философия.

Днес феновете на марката имат нов повод да се радват: Superstar навършва половин век и, оставайки верен на наследството си на Superstar, през тази година adidas Originals ще постави на преден план силата на отборния дух със серия от инициативи, създадени да вдъхновят позитивна промяна сред общностите по целия свят.

adidas Originals отново събира имена от света на музиката, модата и изкуството, за да докаже, че промяната не се случва само заради един човек. Кампанията Change Is a Team Sport стартира с филм, режисиран от Джона Хил, а кастът е съставен от семейството креативни хора на adidas.

Снимка: adidas

Клипът проследява скейтърката Jenn Soto, която преминава през съоръжение, където всички те - с разнообразни дейности и от различни поколения - са се събрали, за да работят в името на промяната. По пътя си тя среща редица вдъхновяващи хора, облечени във вечните черни екипи и Superstar; хора, които доказват, че отборната работа води след себе си значимата промяна.

Джона Хил, когото познаваме твърде добре от "Кешбол", "Вълкът от Уолстрийт" и "Супер яки", споделя повече за процеса на заснемане на филма: "Без по-възрастното поколение, което е започнало промяната, ние не бихме разполагали с нашите знания. А без новото поколение не биха съществували промяната и прогреса. Ако тези две поколения се обединят, вярвам, че това ще създаде атомен взрив, от който ще избликнат невероятни изкуство и креативност."

Снимка: adidas

Във филма участват геймърът Ninja, Kerwin Frost, Blackpink, Pharrell Williams, Yara Shahidi, Anitta, Jenn Soto, Mariah Duran, Mark Gonzales, Blondey, Tyshawn Jones, Liz Cambage, Pogba, Nigo, Jackson Wang, Chris Severn, Mette Towley, Tracy McGrady, Anna Isoniemi, и Jonah Hill, които носят със себе си едно неоспоримо послание: Change is a Team Sport.

adidas Originals: Change is a Team Sport дебютира по време на наградите Грами, а самото видео можете да видите тук: