Глобалното разпространение на коронавируса непрекъснато се отразява на модната индустрия.

Световната здравна организация обяви пандемия, а новините за болестта започнаха да се появяват още в края на януари от град Ухан в китайската провинция Хубей. COVID-19 оказва негативно влияние върху световната икономика и модната индустрия не би могла да направи изключение в тази кризисна ситуация. Модните ревюта в Азия и Европа са засегнати, събития като Сеулската модна седмица, ревютата в Милано на Джорджо Армани и Пекинската модна седмица са отменени или отложени за друг период.

Как реагираха по-големите брандове:

Armani:

На 22 февруари Джорджио Армани разкри, че традиционното ревю за есенната колекция 2020 г. няма да бъде публично. Вместо това модното шоу ще бе заснето на закрити врати в празна зала и видеото бе публикувано на уебсайта на световната марка, както и в социалните медийни платформи. Освен тези мерки, компанията затвори офисите и заводите си в Северна Италия за неопределен период от време. На 5 март последва изявление, оповестяващо отсрочването на круизното шоу за 2021 г. в Дубай, което беше планувано за 19 и 20 април. По последна информация събитието, което щеше да съвпадне с повторното отваряне на бутика Giorgio Armani в търговския център на Дубай и отбелязването на първото десетилетие на хотел "Армани" в града, е насрочено за ноември месец. На 8 март дизайнерската къща разкри че ще подпомогне борбата с разпространението на COVID-19, дарявайки 1,25 милиона евро на редица италиански болници и институции.

Burberry:

Този бранд също отложи ревютата на есенната си колекция 2020 г., чийто старт трябваше да бъде даден на 23 април. Спектакълът щеше да направи дебют, представяйки ексклузивни модни находки, създадени тематично за региона на Китай. За момента нова дата не е избрана.

Cartier:

Луксозната марка отмени представянето на аксесоарите си - Cartier Creations, което първоначално беше насрочено за 3 март.

"В светлината на притесненията, свързани с международните пътувания по това време, вашата безопасност и благополучие, както и тази на нашия екип, са основен приоритет", гласи официалното становище на бранда, който е собственост на Richemont.

Chanel:

Още на 17 февруари модният гигант обяви, че ще отложи повторното представяне на шоуто си "Métiers d'Art" в Пекин, което беше планирано за този май. Първоначално колекцията беше представена в Париж на 4 декември. Дизайнерската къща разкри също, че е забранила на своя персонал в САЩ да пътува до Париж за предстоящото шоу на 3 март за сезон есен 2020г.

Gucci:

Като предпазна мярка от Gucci също взеха крути мерки и отложиха модното шоу "Круиз 2021" в Сан Франциско на 18 май. Дата и локация за отложеното ревю все още не са обявени. Това е поредният моден гигант, който ще окаже подкрепа на борбата с вируса, дарявайки 100 000 евро на болници в италианския регион Emilia Romagnia.

Това са само малка част от квалитетните брандове в модната вселена, отложили част от дефилетата си. Към тях се присъединиха и редица други компании като Versace, Ralph Lauren, Louis Vuitton, Max Mara, Prada и т.н.

Кратко потапяне в света на модните продажбите и техния спад в цифри

Много модни и козметични компании са изправени пред финансови последици поради ефекта на вируса върху производството и потреблението, като следните компании предвиждат намаляване на продажбите:

Capri Holdings:

Компанията, която притежава Michael Kors, Versace и Jimmy Choo, затвори 150 магазина в Китай и предвижда приходите им през следващото тримесечие да спаднат със 100 милиона долара.

Tapestry Inc.:

Конгломератът, който притежава Kate Spade и Stuart Weitzman, заяви, че може да загуби от 200 до 250 милиона долара от продажби през втората половина на годината.

Under Armor Inc.:

Компанията за спортно облекло очаква приходите ѝ през първото тримесечие да понесат щети в размер от 50 до 60 милиона долара.

И докато модните брандове търпят сериозни загуби, причинени от мълниеносното развитие на COVID-19, инфлуенсъри и популярни личности от целия свят бяха забелязани да носят маски, дело на световноизвестни дизайнери. Били Айлиш беше една от първите, която тази година се появи на годишните награди "Грами" с маска с лого на Gucci.

Още от рубриката VЯRAFIED следете в Инстаграм.