Много хора огладняват кратко след хранене, без значение дали са се нахранили обилно, или само леко са похапнали. Причината за това се крие не толкова в количеството, а в качеството на храните. Много от тях не са достатъчно богати на протеини и фибри, като по този начин ни оставят гладни. Всъщност е достатъчно само да приготвим по различен начин някои от любимите си храни, за да постигнем противоположния ефект - да се заситим за по-дълго време.

Вижте кои 11 храни ни оставят гладни и с какво да ги заместим.

Пържени картофи

Те са пълни с трансмазнини и сол, които пречат на работата на хормоните в стомаха при преработването на храната и затова ни оставят с чувството на още глад. Ако обичате картофи, по-добре ги приготвяйте и консумирайте сварени. По този начин ще заситите глада си за по-дълго време, приемайки по-малко калории.

Плодов сок

Много хора си мислят, че изпивайки един фреш сутрин, стават по-здрави и приемат повече витамини. Истината е, че тази чаша сок може да засили чувството за глад, защото в сока липсва онова, което ни засища, а именно - фибрите. По-добрата и здравословна алтернатива е сутрин да пиете чаша вода с няколко парченца плод в нея.

Нискомаслено кисело мляко

Плодовите или нискомаслените варианти на киселото мляко не са добър вариант за засищане на глада. Ако изядете половин или една кофичка кисело мляко със средна или по-висока масленост, усещането за ситост ще продължи по-дълго.

Протеинови десерти

Те са предпочитани от мнозина като лесна закуска между основните хранения, но онова, което правят, е, че ни оставят гладни за още, тъй като те са пълни със захар и мазнини. Добър вариант е да заместите това хапване с малко пуканки, но без добавена захар, мазнина или някакви вкусове.

Сирене

Още откакто сме били бебета, протеинът в млякото, който се нарича казеин, ни караше да искаме повече от него. Сиренето и много други млечни продукти имат същия ефект върху нас като възрастни хора. Най-добрият вариант за заместване на тези продукти е изварата. Тя е богата на протеини и с по-малко калории. На практика има същия ефект като яденето на яйца.

Омлет с белтъци

Като стана дума за яйца, омлетът, направен от белтъци не е особено хранителен. Много хора избягват жълтъците на яйцето и мислят, че консумацията само на белтъци е по-здравословна. Но не е така. Жълтъкът е много хранителен и може да ни засити за по-дълго време. Затова, ако е омлет, нека е от цели яйца и може би гъби.

Дресинг за салата

Дресингът за салата е пълен със захар и сол. И когато обилно заливаме салатата си в него, не ги правим добро. Много по-работещ и хранителен вариант е да ядем салатата си в някакъв протеин - пилешко месо или риба.

Дъвките

Някои хора дъвчат дъвка, за отвлекат вниманието си от това че са гладни или да залъжат чувството за глад. Но дъвченето на дъвка има противоположен ефект, тъй като се отделят стомашни сокове по време на дъвченето, а в стомаха няма храна, която да бъде преработена. Така чувството за глад се засилва още повече. По-добрият вариант е да хапваме сурови ядки, когато искаме да залъжем глада, като е важно те да не се ядат бързо, а да се дъвчат повече пъти.

Ябълки

Плодовете винаги са добър вариант за задоволяване на глада. И ябълките са чудесен избор, но те не бива да се консумират самостоятелно, а с някакъв друг протеин, като ядки и салата.

Тестени изделия

Всичките онези хлебчета, багети, франзели и т.н. не влияят добре на нивата на кръвната захар. За да се почувствате по-сити, хапвайки хлебче, комбинирайте го с яйце или пушена сьомга например.

Зърнени закуски

Зърнените закуски с изкуствени подсладители или със захар страдат от липса на протеини и фибри. Ако искате по-засищаща и здравословна закуска, заложете на овесената каша.