Новата зловеща криминална драма на Ридли Скот, "Домът на Гучи", описва предателството и убийството, които разкъсаха по шевовете модната марка "Gucci" през 80-те и 90-те години, отбелязва BCC.

Патриция Реджани (Лейди Гага) пришпорва неуверения си съпруг Маурицио Гучи (Адам Драйвер) да поеме семейния бизнес, дори ако това означава да измести чичото на Маурицио Алдо (Ал Пачино) и неговия братовчед Паоло (Джаред Лето). Гага със сигурност ще бъде номинирана за "Оскар" за пламенното си изпълнение. Представянето на Лето обаче е друг въпрос. Неговото изпълнение прилича на главозамайваща клоунада и зрелият му италиански акцент в добавка напомнят на скеч, поставен в пицария в стар епизод на "The Muppet Show". Но в негова защита, играта му не е по-ексцентрична от косата и грима.

Лето е разпознаваем с острите си скули, красотата на елф. Актьорът, притежател на "Оскар" е маскиран като дизайнера Паоло Гучи, сам по себе си в напреднала възраст, с увиснала двойна брадичка, нос като луковица, разрошени сиви бакенбарди и лъскаво плешиво теме. Той е почти неузнаваем, така че когато се появиха снимки, рекламиращи филма, през юли, кино критиците побързаха да похвалят него и екипа за грим, наричайки работата им невероятен подвиг. На някои трансформацията не им допадна. "Прилича на абитуриент, който е започнал да си слага старчески грим и някак си е забравил да спре", пишат някои медии. Други казват, че не става дума за качеството на перуката и фалшивия нос, а фактът, че изобщо са били използвани. "Защо Джаред Лето е в тази роля? Защо не избраха някой, който наистина прилича на героя?, попита Джон Нюджънт в сп. "Empire".

Въпросът с тежкия грим на актьорите се превърна в спорен. Когато челюстта и бузите на Джесика Частейн се разшириха до размери на бурундук за неотдавнашната й роля на Тами Фей Бейкър, кукловидната тв евангелистка, в "Очите на Тами Фей", един критик, Мат Золер Зайц, написа в Туитър: "Обичам я, но ме притеснява това, че дори не са си помислили да изберат някой, който е физически по-близък до този тип."

И когато Сара Полсън облече дебел костюм, за да изиграе Линда Трип в "Американска криминална история: Импийчмънт" на Райън Мърфи, това решение беше коментирано от самата актриса. "Има много спорове около актьорите и дебелите костюми и мисля, че спорът е резонен", каза тя пред "Los Angeles Times" през август преди премиерата на сериала. "Мисля, че фобията от пълнотата е реална. Мисля, че да се преструвам на друг, причинява допълнителна вреда. Не бих направил същия избор занапред". Тя обача отчита "магията на отделите за прически и грим, на костюмите и кинематографистите, която е част от създаването на филми".

По принцип костюмите помагат на актьора да оживи героя си. Но тежкия грим явно е друга работа.

Да увеличите или отслабнете с половината от телесното си тегло или да седнете на стола за гримиране в продължение на четири часа всяка сутрин - и двете са трудни дейности. С напредването на технлогиите все по-малко се налага актора да подлага тялото си на изпитание и промяна.

Някои от емблематичните метаморфози за на Чарлийз Терон ("Чудовище"), Марион Котияр ("La Vie en Rose"), Робърт Де Ниро ("Разяреният Бик") и Марлон Брандо ("Кръстникът").

Гари Олдман извърши тежка работа в дебелия костюм и лицеви протези, за да се превърне в Чърчил. И двамата с гримьора Казухиро Цуджи обаче взеха награда "Оскар" през 2018 г. Цуджи спечели отново през 2020 г. за превръщането на Чарлийз Терон в Мегин Кели в "Bombshell". Отличничка в преобразяванията е и Рене Зелуегър, като за ролята на Бриджит Джоунс наистина напълня, но в сериала, който снима тази година за убийцата Пам - "The Thing About Pam", носи дебел костюм. 

Съществува и този момент - да видим някого в поразително необичайно лице на сцената може да е впечатляващо, но когато го видим в близък план на екрана, промяната може да изглежда меко казано странна.

Технологиите и промяната на външния вид от самия актьор могат да вървят ръка за ръка и понякога едното е по-добро, понякога другото. Когато Робърт Де Ниро трябваше да напълнее за "Разяреният Бик" през 1980 г., той се тъпчеше с кофи с паста и сладолед, но когато трябваше да бъде по-млад в по-новия филм на Мартин Скорсезе, "Ирландецът", отделът CGI свърши работата вместо него. Специални ефекти също бяха добре дошли, когато Марк Ръфало стана "Хълк" в различни блокбъстъри на Marvel, Бил Най стана Дейви Джоунс с пипала в "Карибски пирати", а Анди Серкис - Голъм в трилогията "Властелинът на пръстените".

Тежки гримове за две роли носи магът на Седмото изкуство Тони Сервило. Веднъж за Джулио Андреоти в "Il Divo" и за Берлускони в "Лоро", и двата филма на Паоло Сорентино. "По принцип, не се отнасям към грима като към някаква особена тежест, защото знам, че е необходим за ролята. Всъщност, може да се изненадате, но аз не намирам някаква остра необходимост да се преобразявам4, казва Сервило. В тандем със Сорентино получиха "Оскар" за "Великата красота".

Рисуват мъх под устните на Салма за "Фрида"

Топзвездата от Холивуд Салма Хайек приема участието си в кинохита "Фрида" като най-важното събитие в живота. Тя повтаря, че въпреки всички трудности отново и отново би започнала да снима в лентата. Защото един от най-съществените проблеми пред камерата е как актрисата да заприлича на прочутата художничка Фрида Кало. Стилистката Беатрис де Алба се вижда в чудо, когато трябва да овладее буйната коса на Хайек.

Embed from Getty Images

Най-накрая тя стига до идеята да вплете кичури в разкошната грива на Салма. А гримьорката Джуди Чин пък залепва плътни вежди върху тези на актрисата, за да могат те да придобият онази внушителност, с която се е славела майсторката на четката. В действителност Кало е имала и фини косъмчета над устните. Но в името на естетиката Хайек минава само с фина полусянка под носа. Във всичко останало великолепната актриса става пълно копие на Фрида. Мексиканката дори придобива и особената походка, която Кало получава след катастрофата, преобразила битието й. Казват, че Салма е рисувала някои от картините, показани във филма.

Олдман изпушил 400 пури заради Чърчил

Снимките в "Най-мрачният час" са истинско изпитание за таланта на Гари Олдман. Той е Уинстън Чърчил. Овладял е всяка негова мимика до безупречност. Но за образа в този слумай неимоверно много помага и грима. За да се трансформира физически като легендарния политик, актьорът е трябвало да носи протези и подплънки по тялото си.

"Трябваше да подходим внимателно към преобразяването на Гари", казва режисьорът Джо Райт. "Отлична работа свърши японският майстор на протезите Казухиро Цуджи. Правихме много проби с грима и подплънките, докато намерим пресечната точка, в която Гари хем да прилича физически на Чърчил, хем да може да играе като актьор". Гримьорът Казухиро Цуджи успява да създаде физиката на Чърчил от силикон, пяна и спандекс. Цялото това "тяло" тежи 14 паунда.

Продукцията започва в Лондон, през есента на 2016 г., като снимките са на локации, съвсем близо до истинската резиденция на премиера на "Даунинг Стрийт". Декорите са създадени изключително прецизно, по архивни снимки, като някои от тях са построени на действителни исторически места, като бункери от времето на войната. От своя страна Олдман прекарва часове в слушане на речите, изнесени от Уинстън Чърчил, гледал е снимки и архивни кадри с него. Той е проучил щателно и някои от най-известните ораторски изяви на политика, които представя пред 500 зрители - членове на парламента, за да бъде максимално убедителен. Един от най-важните елементи, съпътстващи образа е легендарната пура на британския премиер, която никога не пада от ръката му. По думите на Олдман, той все още се чувства зле и му се повдига при спомена за пресъздаването на този аспект от личността на Чърчил. По време на снимки той изпушва пури на стойност 20 хил. долара (всяка една от любимата марка на политика- "Ромео и Жулиета" струва 50 долара, което означава, че е изпушил повече от 400 пури).

ИЗБРАНО