Четири изненадващи, комплексни, безупречно изградени, богато нюансирани, неочаквано забавни и още по-неочаквано трогателни истории са събрани във "Френският бюлетин на Либърти, Канзас Ивнинг Сън" - най-новия филм на един от най-оригиналните, визуално разпознаваеми режисьори на нашето време Уес Андерсън ("Кланът Тененбаум", "Гранд хотел "Будапеща"). Ще бъде в кината от 19 ноември.

Той отначало е замислял да прави мюзикъл, но преди да започнат снимките, се отказал. Уес Андерсън замесва историите в новия си филм със седем носители на "Оскар" - Франсис Макдорманд, Тилда Суинтън, Бенисио Дел Торо, Кристоф Уолц, Ейдриън Броуди, Анжелика Хюстън и Фишър Стивънс и осем номинирани за наградата: Тимъти Шаламе, Сорша Ронан, Бил Мъри, Уилям Дефо, Едуард Нортън, Боб Балабан, Оуен Уилсън и самия Уес, за работата си в няколко филма.

В този смисъл кино разказът му звучи доста обещаващо. В Кан филмът беше аплодиран в продължение на 9 минути.

Бил Мъри е в ролята на Артър Хауицър младши - високо цененият създател и главен редактор на уважаваното списание "Френският бюлетин на Либърти, Канзас Ивнинг Сън", е намерен мъртъв в офиса си във Франция. Избраният лично от него работен състав - включително карикатуристът, редакторите, правният консултант, коректорът, както и веселият писател Уали Уолодарски, който макар да обитава офисите на Френският бюлетин от години, не е написал нито една дума - се събират, за да създадат некролог.

Тази колоритна група е предвождана от любимите на Хауицър автори, които той дълги години обгрижва, окуражава и поощрява, спечелвайки тяхната преданост и любов.

Това са Хърбсейнт Сазерак (Оуен Уилсън), безстрашен велорепортер, винаги привлечен от най-смущаващите и неприятни кътчета на далечните градове, които посещава, Дж. К. Л. Беренсен (Тилда Суинтън), критик и хроникьор, запозната в най-дълбоки подробности с всички страни на модерния свят на изобразителното изкуство, Лусинда Кременц (Франсис Макдормънд), уединен есеист, която брани журналистическия си интегритет толкова ревностно, колко личните си тайни и страсти и самотният, изгонен от родината си, притежаващ изключителен интелект и типографска памет Роубък Райт (Джефри Райт), който е открит и спасен от Хоруиц при срамни обстоятелства.

Всеки от тях разказва по една история. "Бетонният шедьовър", разказващ за освидетелстван престъпник и художник (Бенисио дел Торо), неговата муза надзирател (Леа Сейду) и неговите ненаситни дилъри. Втората е "Поправки в един манифест" - хроника за любов и смърт на барикадите в разгара на един студентски бунт. Третата е "Личната трапезария на полицейския комисар", напрегната история за наркотици, отвличане и изтънчена кухня, а четвъртата по-малка е "Пътепис за най-занемарените кътчета на града" на Хърбсейнт Сазерак.

"Френският бюлетин на Либърти, Канзас Ивнинг Сън" е много неща. Богатство от истории в истории, спомени в рамки, които се събират в едно органично цяло - съвкупност от кинематографични чудеса с всякакви форми и размери, и в постоянна динамика. Любовно писмо към печатното слово като цяло и към списание The New Yorker в частност, както и към Франция и френските филми. Вълнуваща медитация за живота далеч от дома. Но Френският бюлетин никога не е само един от тези елементи в определен момент, а всички наведнъж. Или иначе казано: филм на Уес Андерсън, уточняат кино критиците.

Освен режисьор Андерсън е и сценарист на филма.