Администрацията на Тръмп иска да премахне по-високите стандарти за горивна ефективност на автомобилите, въведена от  администрацията на Обама.

Но съгласно Закона за националната политика в областта на околната среда (НПИП), "ако предложените  федерални действия засягат значително качеството на човешката среда", агенцията трябва да публикува декларация за въздействието върху околната среда (EIS).

И така, от Националната администрация по безопасност на движението по пътищата (NHTSA) беше изискано да публикува EIS, в която подробно се описва как предложените промени биха повлияли на околната среда, включително на изменението на климата.

"Както и да е, след като вече злото е сторено, какъв е проблемът?" 

Така е озаглавен материал в сайта scepticalscience, който отбелязва известен напредък в позицията на Тръмп по отношение на климатичните промени. Според материала, след фазите на 1. Първоначалното отхвърляне на самия факт на съществуването на промяна в климата и 2. Твърдението, че  и  да има промяна, тя не е причинена от човешката дейност, вече са минало и в момента Тръмп и  администрацията му са в следващата фаза на т. нар. "дениалисти": След като е очевидно, че промяна на климата е налице и тя повече не може да бъде отричана, бившите "дениалисти" защитават друга позиция: "ОК, ще се позатопли с няколко градуса, но това не е фатално, животните и растенията ще се аклиматизират към нея. В историята е имало и много по-топли периоди и животът е оцелял".

 

Вследствие на тази позиция, при моделирането на въздействието на предложението върху климата NHTSA приема, че ще се следва  сценарий, при който средните температури на повърхността на Земята ще се повишат  с 3,5 ° C до 2100. Това е изненадващо реалистично, фактически това е точният сценарий, в който страните следват с настоящите си климатични политики и в бъдеще не въвеждат по-строги такива, т. нар. "business as usual".

Оценката от NHTSA заключава, че повишаването на горивната ефективност не е важно, защото това няма да окаже значително влияние върху по-високите глобални температури: те тъй или инак ще се повишават!

Докладът продължава:

"Намаляването на емисиите, необходимо за поддържане на глобалните емисии в рамките на този въглероден бюджет, не може да бъде постигнато единствено чрез драстично намаляване на емисиите от леките автомобили на САЩ и лекотоварните автомобили там, но също така ще изисква драстично намаляване във всички американски сектори и от останалите развити страни и развиващия се свят.

Точно като една стъпка няма да се премести човек безопасно от пътя на движещ се към него камион, така нито една конкретна политика по климата няма да промени значително температурите в световен мащаб след осем десетилетия.

Снимка: scepticalscience

Налага се да сде променят хиляди и стотици хиляди климатични политики по икономически сектори, енергийни сектори и пр. и пр., приети от страните по целия свят. Точно затова много страни подписаха споразумението за климата в Париж. 

Мнозина от противниците на Тръмп го обвиняват едва ли  не в глупост и инфантилност. Ако  се разсъждава критично, но и логично, едва  ли Тръмп притежава тези съмнителни качества, при това успял и да стане президент на най-мощната световна държава. По-скоро американският президент следва егоистичния интерес на собствените си производители, икономика и потребители в страната.

Настоящите действия на администрацията му показват, че тя е наясно с климатичните промени, както и  какво ги предизвиква. Но същевременно смята, че ожесточаването на изискванията за автомобилите в следващите няколко години са "капка в морето": каквото с, това и  без тях, а същевременно запазването на по-меките сегашни критерии и изисквания за вредни емисии ще бъде в несъизмеримо по-голяма полза за автомобилната индустрия и потребителите в САЩ.