Мотивационното писмо – нож с две остриета
Какво да включим, какво не и как да не останем криворазбрани
Обратно в новинатаКоментари - Мотивационното писмо – нож с две остриета | Бизнес.dir.bg
Коментари
Мотивационни стимули на бюрократичните йерархии в посткатолическите култури са садизмът и мазохизмът (унижавай се за да получиш правото да унижаваш). Концепцията за мотивационно писмо при кандидатстване е типичен продукт на такава култура. Виждайки го като изискване в обява можете сами да решите устройва ли ви работодател с такава основа на фирмения морал.
Трите "най-долни" професии, подредени към най-долната: 3. Car Salesman (или както тук му казват "Автоджамбазин") 2. Realestate Agent (или както тук му казват "търговец на недвижими имоти") 1. HR/Job Agent (или както тук му казват "специалист за подбор на кадри") Тия последните, само след няколко месеца работа, спират да виждат в хората... хора.
Слава богу, никога не съм ходил на интервю и всеки работодател досега /от 42 години/ е печелил от това, че ме е взимал на работа.
Защо думата "длъжност" вече не се използва в българския език? С какво терминът "позиция" е по-подходящ?
За какво точно служи мотивационното писмо : 1) Написваме кратко мотивационно писмо от типа - 'Харесва ми компанията и позицията, искам да работя за вас'. Получаваме отговора - 'Не сте положили нужните усилия да проучите фирмата и позицията или това не личи от мотивационното писмо'. 2) Написваме дълго и подробно мотивационно писмо, отговора е - 'Никой няма време да чете толкова информация, която си я знае така или иначе. 3) Написваме перфектното мотивационно писмо по съдържание, по обем и стил. Получаваме следният отговор - 'Толкова много шаблони за нещо толкова просто - кажете 'Харесва ми позицията и вашата компания и исакм да работя за Вас!'
Само не пишете, че сте имали връзка с колежка и гаднярите са ви уволнили (те просто завиждат).
Каква е тая простотия, бе. Неква мода ли е? Добре, че не съм сменял работа от 25 години, чувам, че имало и некви интервюта също, като Събеседник по желание.. най-добрата мотивация е гладът, бай дъ уей.. ;)
Проучете кой ръководи фирмата – мъж или жена, после определете вие от кой пол сте. Ако жена е ръководител и вие сте от женски пол, не се рекламирайте, като „амбициозна кучка“, това сработва само при мъж ръководител. Ако в същата ситуация на жена ръководител сте мъж, по-добре е да бъдете преценен като „мухлю“ отколкото като „мачо“. При всички положения рекламирайте познанията си изключително внимателно и скромно, защото шефовете не обичат умни и знаещи. Те също са хора и се притесняват за хляба си. Изключения има само в случаите на интелигентни, умни, проницателни и без комплекси босове, а те са рядка порода.
Кадрувал съм стотици хора. Една вярна дума няма в тази статия. Ако искате да не ви поканят на интервю - следвайте "препоръките" ѝ.
Мотивационното писмо при 99% от фирмите е пълна глупост. Особено, ако кандидастваш за фирма, с чиято дейност не си много запознат. Просто кандидатсваш за позиция. Но пък шефът страшно много държи да прочете каква мазна баданарка може да изкара кандидат служителя.
Що за глупости са тези мотивационни писма? Всеки работи за пари. Мотивациите са различни: - осигуряване на стандарт на живот за семейството - коли - жени/мъже и т.н.
Гладен съм
HR отделите явно нямат достатъчно CV-та за разглеждане и затова се занимават с пускане на статии :)
Мотивационното писмо е нещо от миналото. Нама как да публикувате обява със стандартен тетск описващ общи задължения и да очаквате личен фактор да играе на този етап. Дори и да пресявате сроред мот писма то вие получавате кандидати чиито писма са се харесали на някой в човешки ресурси не задължително подходящи кандидати. 21в е ...
Мотивационното писмо е именно нещо от настоящето. От него работодателят разбира дали сте в състояние да скалъпите няколко изречения по адекватен начин, дали сте в състояние да "продадете" кандидатурата си, дали сте грамотен, какви ценности изповядвате и дали те са съвместими с тези на компанията и т.н. В 21 век мотивационното писмо струва много повече от голата автобиография. Разбира се говорим за големи компании с перспектива, не за баничарницата на село.
Хайде не обиждайте хората. Ако в 21 век не можете да си намерите(прецените) подходящите хора това си е ваш проблем. Не го прехвърляйте на кандидатите. Едва ли има неграмотни и там каквито сте писали хора в 21 век.
Ако в 21 век не можете да си намерите(прецените) подходящият кандидат проблема си е ваш. Не прехвърляйте нещата на кандидатите. Едва ли има толкова неграмотни хора за да ги обиждате така.
Какво го интересува работодателя дали мога да си продам кандидатурата? Аз да не кандидатствам за продавач?
Чавдарчето труда обича, на помощ първо се притича. Чавдарчето е примерно в къщи и във клас, то помни: Пионер ще стана аз.
@Хе (нерегистриран) - Да си чувал за "функционална неграмотност"? Т.е. - човекът уж учил и дори получил тапия за завършено образование, но след това са ограничили използването на грамотността си до четене на заглавия и на етикети в магазина, а математиката - до бакалски сметки. През 2003г., функционално неграмотни са били между 20 и 23 процента от населението В СВЕТА. През 2014 - вече са 42-44 процента. По-нови глобални данни няма, но има за България - между 60 и 64 процента!!! Като добавим и 5 процента просто неграмотни и цифрата става кошмарна. Пример отпреди два месеца - търся си кабел 4 кв.мм, но този който е в магазина нещо ме съмнява, въпреки етикета. Продавач-консултанта проверява бар-кодовете - всичко уж е ОК. Виждам, че продават и шублери - искам един за малко, меря диаметъра на кабела, Пи*ер-на-квадрат - излиза, че кабелът е 3.2 квадрата! Китай, неговата... Обяснявам на продавача, какво съм направил, той мисли и накрая пита - "А, тая ВАША формула, става ли и за ДРУГИ КАБЕЛИ???"
Точно защото сме 21-ви век и функционалната неграмотност е в реда на нещата. Защото все по-малко се налага човек да мисли за едно или друго нещи, защото някой друг го е измислил/направил в преподнесъл в удобна за консумация форма. Всичко за масовия потребител се опростява и не се налага да мислиш. Даже тенденцията е функционално образованите постепенно да затъпяват защото все по-малко им се налага да мислят.
Продавачът поне се е отнесъл с внимание и е проследил мисълта Ви, заинтригувал се е и е решил да приложи опита Ви занапред в работата си. Пак е нещо, като се има предвид и другите възможности.