Холандия намалява максималната скорост по магистралите до 100 километра в час
Ограничението ще е най-ниското в Европа
Обратно в новинатаКоментари - Холандия намалява максималната скорост по магистралите до 100 километра в час | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
¯\_(ツ)_/¯
Холандците го направиха, в Германия текат сериозни дискусии от месеци за ограничаването на скоростта до 130 във всички участъци, в Англия отдавна ограниченията са си ниски.. Само у нас първо 120, после 130, сега 140, все едно много сме се замогнали и всичките караме поршета, а магистралите ни - с маркировка, многолентови, прави като огледала.. Сбъркана история е нашето, а после се чудим защо сме "шампиони" по загинали на пътя
магистралата покрай Чирпан... (нерегистриран)
режат лентички за магистрали карадат парите и правят пътища за каруари
Много друсат (нерегистриран)
затова по-бавно трябва да карат.
Krsi (нерегистриран)
Наскоро се прибрах от Холандия.Имат брутално яки магистрали и се движат със 120км. Карат хубави и нови коли. Ония ден карах по наща магистралка. Пътища леш скорост доста над допустимото. Акъла не ми го побира.
Ивайло Йорданов (нерегистриран)
Редно е! При скорости над 100 км/ч, МПС-то е трудно контролируемо от непрофесионални шофьори, каквито са повечето от учасниците в движението.
Nederlander (нерегистриран)
Че то и сега ограничението е в сила в голяма част от пътната им мрежа, нищо няма да се промени почти
Петър 74 (нерегистриран)
Колкото по мощни двигатели,толкова повече замърсяване.не може ли просто да ограничат мощността на автомобилите. за какво ти е 300 коня мотор,ако ще се движиш със сто.а и по бавното придвижване не значи по малко замърсяване.и или просто ги е страх от баба Меркел,защото от това ще пострада немската икономика
Жоро-Хъша (нерегистриран)
Тука като гледам; - “от витоша по-високо нема и от искъро по-дълбоко нема” ;) Хайде, тези дето не са шофирали или поне пътували в Холандия, да не коментират толкова “кумпитентну”
разумен (нерегистриран)
Подкрепям! Кога ще дойде това и у нас?
КГБ (нерегистриран)
Боже, тия малоумни третополови идиоти още малко и на каруци ще ни качат, че нищо не замърсяват
бай Онзи (нерегистриран)
Аааа, не замърсява. Коня хем ръси по пътя хем парникови газове изпуска.
Количеството (нерегистриран)
на изгорелите газове зависи основно от оборотите на двигателя. Колкото повече обороти за минута, толкова повече газове. Както сами се сещате, една и съща скорост може да се постигне с различни обороти.
Иван Петров
за малка държава (както и нашата) тази скорост е напълно достатъчна.
Стар шофьор (нерегистриран)
Хората не карат там 20 годишни кочини които са най икономични при 90
Иван Петров
виждам, че нито си шофьор, нито стар. една 20-годишна кола, добре подържана, замърсява по-малко от изтърбушен служебен 2-3 годишен автомобил. а, на умник като теб, ще добавя, че повечето наши 20 годишни дъраци, са с газови и крайня продукт е СО2 и Н2О, дано разбираш тези ознчения...
1 (нерегистриран)
Всички полудяха сега най добре да връщат файтоните с коне леле няма ли психиатри в тази държава
Име (нерегистриран)
Добре де, ако си с електричка?
фгдф (нерегистриран)
Не може да се гледа поотделно, Каквото за едни, това и за други. Така или иначе освен, че емисиите се намаляват, колите са и по-икономични. За електрическите означава, че ще стигнат по-далече с едно зареждане.
Сорос (нерегистриран)
Боко да им направи магистралите като нашито около Стара Загора и да ги заковат на 90км/ч
Опозиция (нерегистриран)
От опозицията обявиха, че и техните избиратели ще се движат със 100 км/ч по автомагистралите, но на трета предавка
нн (нерегистриран)
Холандците са си направили хубаво сметката. Шьофьорете знаят, едно е да караш със 100 километра, друго е да караш със 140. Сто километра е пъти по-конфортна от 140. Не, че и при 100 километра няма да има катастрофи.
фдяавер (нерегистриран)
Катастрофите са много по-малко, но не заради ограниченията на скоростта. Първо има много магистрали, което намалява възможността за челни удари. На двупосочните пътища обикновенно изпреварването е забранено. Да не говорим, че на такива пътища има не единична, а двойни непрекъснати линии. Понякога има и дебела зелена черта между тях (на пътища 100 км/ч), която допълнително психологически те спира да направиш нарушение...и хората карат обикновенно равномерно, с максималната разрешена скорост или 10-15км над разрешената, защото глобите са соленки Увеличават се със всяко следващо подобно нарушение, а холандците са и стиснати. Другото е, че шофьорите са много по колегиално настроени от българските шофьори. Не зяпат само правата си, често ще ти направят път. Въобще много са факторите...
Бай Вълчо
Тези избиха рибата. Сега ще зачестят случаите на заспали шофьори.
рверев (нерегистриран)
Ми, ако караш в Холандия ще знаеше, че и със 130 можеше да си заспиш...то едни прави магистрали. Но това, ако случайно движението е по-спокойно. Иначе, ако е нормално натоварено си е напрегнато...изпревари, прибери се, намали, засили...макар да гледат да се движат повечето с подобна скорост понякога има "неделни" шофьори, които ще изпреварват камион със скорост подобна на камиона... и това се отразява на останалите 95%...
Добре Сме
щото едно е да се завъртиш с 140 и да пометеш колите по магистралата а друго е с 100 . Хората са стигнали до извода че е по добре да има повече живи хора отколкото повече по бързо стигнали с 15 мин
3евзек
Твърде ниските скорости също убиват, макар и съвсем неявно. 1 милион по 15 минути са общо около 30 години. Обаче ако вземат по едно малко парче от всички, тогава не си личи, че общо половин живот е затрит в пътуване. Горе долу толкова заминава и с всяка жертва на ПТП. При текущите данни за жертви на високата скорост в Холандия ще да не е точно това причината.
Бай Ставри (нерегистриран)
Колата замърсява най-малко в режимите когато е най-икономична. 90-100 км/час. На най-високата възможна предавка (съобразено с наклона на пътя), с по-малко натискане на газ и спирачка, с по-малко изпреварвания. Разумно решение, макар че много ганьовци ще се смеят, то затуй Холандия си е Холандия, а ние сме боколандия с магистрали на гърбици и с загинали по пътищата всеки ден. От много акъл.
_ (нерегистриран)
Споко, за сметка на това, ние пък имаме единствената магистрала, по-която има ограничения от 140 до 90 км/ч. ;)
Гай Баню (нерегистриран)
В България максималната скорост трябва да бъде 90 км/ч. За такава скорост са пътищата и манталитета на населението..
аже (нерегистриран)
И кво ви бърка вас, ако искат да карат и със 60. То тия са такива дебили, че и ако им кажат ще тръгнат и с колелета по аутобана.
bb (нерегистриран)
Те туй Рюте е онуй същото дето ни пречи за Шенген!
аа (нерегистриран)
В Австрия пък има пробни участъци на 140 км/ч защото обмислят да я вдигат от 130 на 140.
Демон (нерегистриран)
Откачена история ...
! (нерегистриран)
Нали като се движат по бавно ще пътуват по дълго, тоест колата ще замърсява по продължително, което тотално компенсира по малкия разход. Тия холандци много се изложиха тука.
3евзек
Глупости! Колата не харчи на час. Това да не ти е надницата? Челното съпротивление играе съществена роля при високи скорости.
–– (нерегистриран)
Не са ти ясни работите, вземи се ограмоти да не се излагаш. Емисиите определено са много по-ниски от ако си на 120-130, обаче карането със 100 е много бавно за сегашните автомобили. Навремето москвето като дигнеше 100 му трепереха ламарините и трябваха наушници да не оглушеем.
АЗ (нерегистриран)
И в Норвегия ограничението на скоростта по магистралата е 100 км/h.
ti (нерегистриран)
Обаче норвежците са 5 милиона на огромна територия, а холандците са двайсет на колкото нашата.
3евзек
И това с какво сваля разхода?
Ффффф (нерегистриран)
То там така или иначе рядко се кара над 100км/ч , така че няма да е драма.
Иван (нерегистриран)
Еййй, съсипаха я тази Холандия! Идвайте при нас. Бокич разреши 140,а ако имате 50 Евро в джоба, може и с 240 яма проблем!
Всезнайко (нерегистриран)
Аз предлагам да компенсираме намаляването на скоростта в Холандия с увеличаване на скоростта по нашите магистрали, хем нашите са по-хубави и позволяват движение с по-висока скорост.
Nikolai Vasilev
Хем повече донори за Баце!!!!
1914 (нерегистриран)
в Холандия по статистика жертвите на ПТП са в пъти по малко от при нас.
АЗ (нерегистриран)
Те това го правят най-вече за намаляване на азотните емисии.
Б. Б. - Летящият холандец (нерегистриран)
Сметай на тия какви са им магистралите. А по моите магистрали, спокойно може да се кара със 140 и повече (ако не ви хванат).
haha (нерегистриран)
Нали, като се движат по-бавно ще замърсяват по-малко! Едно е да изминаваш 130км за 1 час, друго е за 100км за 1 час. А бе тия дали не са прихванали нещо от нас, да не би Боко да е бил наскоро в Холандия.
Симона (нерегистриран)
Автомобил движещ се с над 100км/ч е с повишен разход на гориво.
Хахаха (нерегистриран)
То хубаво ама нали с по малката скорост ще хаби гориво по дълго време, айде мислете малко.
3евзек
Хахаха, Повишеният разход е на 100км, не на час. Освен ако килограм желязо тежи повече от килограм перушина, тогава може и да е на час.
Nikolai Vasilev
Та кога за последно си учил математика и физика?????? Никога ли???? 130 за час???? Ще падна от коня и ще си сдъвкам тапията!!!!!
Хахаха (нерегистриран)
Като се движиш със 130км в час колко километра изминаващата за час бе, не се излагам и късай всичко! Иначе по тази логика в градовете трябва най малко да замърсяват.
3евзек
В града много гориво изяждат спирачките. Уреди, които извън него не се ползват толкова често и интензивно. Но ниската скорост, дори в града, със сигурност води до по-нисък разход при електричките, защото при спиране зареждат батерията и обръщат много по-малко енергия в топлина.
Симо Симов
Холандия може да си го позволи, защото има друг транспорт.
Грюгер (нерегистриран)
Холандия е колкото Софийска област...
Бай Ставри (нерегистриран)
Холандия е 1/3 от България по площ. Но ако се сметне на дължина е примерно 1,5 пъти по-дълга само.
1914 (нерегистриран)
холандия е малка на размери страна (като нас) и няма нувда от високи скорости. Тука за това се трепят тройно повече. защото всеки бърза
hehe (нерегистриран)
Трепят се двойно повече, въпросът е къде, а отговорът е -- дори по третокласните пътища жертвите са повече, отколкото по магистралите.
Здравей (нерегистриран)
Елате в София, по бул.Сливница,тунела към Люлин карат с 100км...ако караш с 60 ти свирката и питат за майка ни
*** (нерегистриран)
селяци
Dsg (нерегистриран)
Така наречения - ускорител на елементарни частици...
Такава тъпотия (нерегистриран)
първо от Холандия ще дойде, откъде другаде.
аз (нерегистриран)
според теб една от най богатите и подредени страни мисли глупусти, а бай ганя разбира по добре нещата :Д
Бай ти Ганя (нерегистриран)
Аз когато съм им продавал на подгизналите розово масло ти не си бил роден. За т'ва ти прощавам. Ай сполай ти...
НАЙ
Акула изплува на плажа в Бургас
От гордостта на империята до брегова охрана – има ли бъдеще руският Черноморски флот
До края на 2024 г. България трябва да въведе европейските правила за минималното заплащане
Главчев разпореди да бъде отменено решението за създаване на болница "Мама и аз"
Над 15 кърлежа по тялото на дете след игра в Южния парк в София
От гордостта на империята до брегова охрана – има ли бъдеще руският Черноморски флот
Над 15 кърлежа по тялото на дете след игра в Южния парк в София
Главчев разпореди да бъде отменено решението за създаване на болница "Мама и аз"
Държавният департамент на САЩ обвини Русия, че е използвала химическо оръжие в Украйна
ПП-ДБ внасят сигнал в прокуратурата и ДАНС за проверка за частна детска болница