Шофьори се обръщат по таван заради маркировка и опасна мантинела
Актьорът Васил Кожухаров шофира около 100 метра на две гуми
Обратно в новинатаКоментари - Шофьори се обръщат по таван заради маркировка и опасна мантинела | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Хм (нерегистриран)
Заради маркировката, или заради неразумното си шофиране? Това е въпросът? Ние, българите все търсим вината в някой друг, но не и в самите себе си.
Алекс2 (нерегистриран)
Алоооо кьорав шофьор карти не играе
на- голямата кретения (нерегистриран)
и тоя дето го е измислил е жив човек и ходи измежду нас...африка...истинска африка
той (нерегистриран)
тъ...пи, ако не се удари в мантинелата,в къкво ще се удари мааалко след това??
той (нерегистриран)
ако щете вярвайте,ама хоризонталната маркировка не е за да караш по ния, а до нея ако караш по линията,и другите правят същото,няма да минеш и сто метра!
DBS (нерегистриран)
Добре ,малко тъпо е направено .Но за да се качиш на мантинелата ,която следва осевата линия (двойна непрекъсната) , трябва да си карал почти в насрещното . Или да караш точно по линията .Е защо подяволите го правиш и после тие виновна мантинелата ,че блееш по чавките и си се качил отгоре .Но какво ли се чудя ....то масово тия ленти не се спазват и стъпва в насрещното пилота .
Да ви .. (нерегистриран)
таковам и снимката дето сте сложили! Всичко е видно от нея!
интернет-мушморок (нерегистриран)
Толкова тъпанарски изцепки има по пътищата ни. И често не е въпрос на пари. Да не говорим за остарялата нормативна база на ограничения по пътищата. Някога преди 20 години имало кръчма, обаче ограничението за скорост още стои.
гумата (нерегистриран)
Понеже няколко пъти минавам от там и видях обърнати коли или конници на мантинелата, уверявам аудиторията, че се качват на мантинелата само онези, които са изпреварили неправилно и са пробвали да се мушнат в лявата лента. Който си кара в лентата няма как да се качи на мантинелата. Другот, обаче е още по- лошо! Тъй като пътят изненадващо се стеснява, ако мантинелата отначало е вертикална, колите ще се блъскат и ще отскачат в други автомобили. Така, че на това място просто си спазвайте ЗДвП и нищо няма да ви се случи. Просто си стойте в лентата и изтърпете да минете с колоната.
:) (нерегистриран)
И аз минавам постоянно от там и съм виждал поне две коли по таван около бензиностанцията. Да не говорим, че има знаци - постоянно слагат и не изкарват повече от седмица (и не падат от старост.). Та мястото е проблемно на истина (да не говорим, за факта, че лентите там се стесняват). А цели цирк е направен, за да се пусне допълнителна лента за ляв заовй към болницата. Въпроса е - кой реши, че там трябва да може се прави ляв завой...
Русия (нерегистриран)
"Заради това, че преградното съоръжение не е обозначено със знак, често живеещите в района стават свидетели на гледки с обърнати коли." Суджука и Шайката МУ убива и разорява българите.
:) (нерегистриран)
Ми тичкай при другаря Пукин бе? Що седиш тук? И за сведение - знаци се поставят там постоянно (щото ги удрят) + светоотразители по скосената част. Но е важно да плюем, нали другарю?
1212 (нерегистриран)
Мястото е достатъчно широко, ако е толкова гъста мъглата ще кара с 20,30 и ще види стеснението. Иначе актьорчетата са завеяни и некадърни шофьори по тая причина, каквото и да им турят ще им е малко. Всъщност това е един от малкото културно направени булеварди в столицата и тооочно на него там му било тясно видиш ли.
Бг (нерегистриран)
Съгласявам се с коментара ти. Понеже в този район често минавам, единственият проблем е за тарикатите и завеяните шофьори, които мислят да изпреварват или прередят нерегламентирано от една лента в друга. Честно казано, ако я нямаше преградната мантинела катастрофите щяха да са доста повече от сега, защото навлизат в насрещното и дават предпоставка за неприятни или чести инциденти! Така че, мантинелата е направена с логика - на да си спазват правилата и да карат внимателно и всичко ще е наред!
Подобно е (нерегистриран)
И пред Токуда. Не стига, че започва в нищото, ами и криви в едно от платната и навлиза в него 10-15 сантиметра. Където и без това лентите са вече тесни.
иво (нерегистриран)
хиляди пъти cъм минавал от там - в cняг, лед, мъгла, дъжд, жега. как пък веднъж не карах на две гуми и аз бе?! cигурно защото карам c нормална cкороcт,а?
Мирослав
Това е така, защото си го видял поне веднъж преди това на светло при добра видимост и вече знаеш какво да очакваш. При каране на фарове, в дъжд или мъгла се вижда съвсем различно. Ако в такива условия се сблъскаш за първи път с тази безумна маркировка, има голям шанс да ти се случи същото. А идеята на маркировката е да помага на водача, не да му пречи.
Бг (нерегистриран)
Човече, маркировка има(отдавна) и тя се вижда. Не е като да няма маркировка по линията, която обозначава самата мантинела. Отдавна минавам там и знам как изглежда самата преграда. Не е невидима! Невидима е за тези които искат да нарушат правилата или да се направят на бързи и яростни. Кара се по лентата, а не да пререждаш или да се "врежеш" в друга за да минеш по-бързо, това е последното преброяване проблем за приблемният шофьор! Хайде, нека шофьорите да се научат да карат внимателно и отговорно и определено такива изпълнения няма да има, дори ще са изключителна рядкост.
Ниа (нерегистриран)
НЕ мантинелатата е опаcна, а кухите идиоти, които карат c над 100 км/ч в града и мантинелата им пречи!!! Добре че е тя, иначе щяха да ударят някой невинен човек в наcрещното!!
да (нерегистриран)
Тези бетонни мантинели бяха cложени там, както и на други cофийcки булеварди като Тодор Алекcандров, за да cпират кухите cеляни-малоумници - беемвиcти или cелтаци c еднакви цифри в номерата, които карат в нacрещното - оcобено в чаc пик, изпреварвайки "балъците-шопи" чакащи културнов колона на cветофара. Трябва в цяла Coфия да има такива!
Тъпизмолог (нерегистриран)
На кривата ракета космоса и е виновен
69 (нерегистриран)
Кви гъби, да не сме в гората....?
Иван (нерегистриран)
Пълни глупости. Като караш с нормална скорост, няма да се обърнеш!
69 (нерегистриран)
Онази вечер в мъглата за малко да се кача върху разделителната стена.Спешно да се вземат мерки !!!
шоп (нерегистриран)
Ами върни cе в наcеленото мяcто от което cи дошъл, там няма коли и мантинели и няма да cе обръщаш!!!
Ramsezsh (нерегистриран)
Лентата за ляв завой трябва да се ползва за ляв завой! Тя не е за направо!
69 (нерегистриран)
Не е там проблема.
KAT (нерегистриран)
Виновен е водача, понеже не се е съобразил с пътните условия. Ако беше разумен, щеше да допусне, че е възможно да има бетонна мантинела на пътя, щеше да намали и да кара с разумните до 28км/ч. За къде са се разбързали всички!
Мирослав
Интересно ми е как ли ще реагират другите водачи на пътя, ако някой кара в лявата лента с 28 км/ч?
... (нерегистриран)
Само невнимателните шофьори.
ВикторЦонков
Нищо ново за българските пътища, които навсякъде са пълни с недомислици. Има и много кръгови движения, в които вътрешното платно е като тротоар с наклон ...
e, mi (нерегистриран)
Така се правят кръгови движения, за да ги мине и TIR.
ВикторЦонков
Не се правят така. Правят се с 2 платна, когато влизането е с две платна. Не се правят с едно и половина!
Викторе, Викторееее.... (нерегистриран)
Бъркаш платно и лента (за движение по пътя).
ВикторЦонков
Ленти за движение вместо платно*. Приемам корекцията на думата, но смисъла на това, което съм казал се запазва. Все пак шофирам всеки ден в кръго с по 5 ленти и такива небивалици като в БГ са невиждани.
Е, не... (нерегистриран)
Всеки ден се засичам с много невъзпитани и луди шофьори... Не съм съгласен с оправданието, че нещо на пътя му липсва, че мантинелата... Дрън, дрън... ЗАКОНЪТ ДА СИ ВЛЕЗЕ В ДЕЙСТВИЕ, А В ДРУГИЯ СЛУЧАЙ, АКО ЕФЕКТИВНОСТТА МУ Е СЛАБА ДА СЕ ПРОМЕНИ...
Гарван (нерегистриран)
Всичко е законно, некадърността и дебилщината също!
Гарван (нерегистриран)
Всичко е законно, некадърността и дебилщината също!
123 (нерегистриран)
Маркировка и знак може да се поставят за 1 час. Какъв е проблема? Минавал съм от там и не си спомням да е имало проблем. Като има мъгла и няма видимост - не караш с 200. Място има за 2 камиона и бетонните ограждения са супер. Трябва да сложат такива и по Борис, и по кресненското дефиле та да се приключи с джигитските изпълнения и да останат само тия за наградите на Дарвин и летците!
1 (нерегистриран)
Неграмотни журналисти, критикуват нещо смислено. Бетонните стени и мантинелите нарочно се правят като "трамплин". Защото е по-добре колата да се изправи на 2 гуми или дори да се обърне на таван. Отколкото челен удар в бетонна стена или пък мантинелата да влезе в колата и промуши като копие шофьора. Преди около година на Телевизионната кула имаше таава катастрофа, при която малоумна мантинела промуши шофьор. Относна маркировката не мога да коментирам. Мога само да кажа, че на много места има малоумна маркировка. Например на магистрала Тракия при разклона за Нови Хан на изхода от София. Малоумно се вкарват колите от най-лявата лента движещи се с висока скорост в по-дясната лента. Същото е и с маркировката за бус ленти на Цариградско шосе от Орлов мост до разкона за Младост и летището. Другото е, че полициата и общината не си вършат работата. Има маркировак и е забрането спирането на Цариградско шосе. Само че полицията не си върши работата и на Окръжна болница има дори паркирали коли на Цариградско шосе, а на Плиска на самият булевард вместо в локалното редовно спират коли, маршрутки и автобуси и свалят и качват пътници. Като по този начин "запушват" булеварада и създават предпоставка за катастрофи. Закони има няма обаче кой да следи за спазването им и за налагането на глобите на всеки нарушител независимо от това дали е обикновен човек с Пежо или бизнесмен, депутат, прокурор... с джип Мерцедес.
НЕКА (нерегистриран)
Бъдем по-кратки в изказа си...
Колчо (нерегистриран)
Олигофрена Иван Чакъров очевидно не знае кой е бул. Никола Мушанов - гъбките на Кон. Величков са му виновни. Тоя не е кмет, а избран от мангалите парцал
e (нерегистриран)
Защо ли не се учудвам, като става дума за български пътища....
Бау, мяу, кокоригу! (нерегистриран)
Така трябва да бъдат всички кръстовища в София. Без изключение. Тоя самоубиец с нивата кой знае с каква скорост е карал, че да спре след 100м до шел-а. Почти всяка съвременна кола спира от 100км/ч до 0км/ч за около 40м. Ха сега си го представете как е летял въпросния с руския таралясник и защо е спирал цели 100 метра.
hehe (нерегистриран)
"Почти всяка съвременна кола спира от 100км/ч до 0км/ч за около 40м. " Според чичко Гугъл, само от времето за реакция заминават 42 метра + още 56 метра спирачен път :) Друг е въпросът, че 42 метра се "равняват" на секунда и половина време за реакция, което според моето скромно мнение е твърде много...
хехе (нерегистриран)
И това е за сух път, за мокър -- повече.
4е! (нерегистриран)
И като отчетем спирачния път по ламарини....
ВикторЦонков
Това ми напомня местата, на които има знак за ограничение на скоростта и камера на 1-2 метра след знака - т.е. очаква се да намалиш от 90 на 60 примерно в рамките на 1 метър! :)
1 (нерегистриран)
през ден минавам от там и ако не си се засилил като човек дошъл от извън София няма никакъв проблем!
2 (нерегистриран)
Ами ако се засилиш като човек, дошъл от "извътре София" какво става?
420 (нерегистриран)
предлагам всеки нов проект за улица или ремонтиране на улица да включва и преименоването на самана улица като новото име на улицата ще бъде 3-те имена и адрес на този дето е правил проекта така като има подобно нещо директно може да отидеш до въпросния мислител да му обясниш колко си недоволен от свършената работа след 10-тото посещение от недоволен шофер самия мислител или ще се откаже или найстина ще почне да обмисля нещата който ги парви
пешо секса (нерегистриран)
На пишман шофьор линията му е виновна. Жалки бързаци, обръщайте се ама гледайте поне да не очистите някой невинен
Антоан Петров
Никъде по света не съм виждал по-големи идиотизми от тези по българските пътища. Подобна глупост е и маркировката по Тодор Александров на кръстовището с Константин Величков , в посока центъра и още купчина такива( купчината е по-висока от Витоша). Да бяха похарчили някой лев , да пратят малоумните проектанти в чужбина , за да се научат как се прави или маркира път.
хе хе (нерегистриран)
1/4 от българите се изхранват от проекти за "борба" с трафика
Функционал
Пътя не е виновен на купените книжки и на каращите 5 пъти в годината.Този нещастник е минавал от там 1000 пъти, но сега се сети, че пътя му е виновен..
ей боклук (нерегистриран)
В Белите страни шофират хора по на 85 години и пристигат там за където са тръгнали. Това е така, защото основната задача НА ПЪТИЩАТА е да пазят водачите от грешки.
Функционал
По този път минават хиляди ,но само на няколко нещастника им се случи да се качат на преградата.Защо ли.Все някой друг Ви е виновен, на вас, имбецилите - я пътя, я нещо друго.
имбецил (нерегистриран)
Ако (наистина) работеше съдебната система, щеше да е ясно кой крив и кой прав. Но както КАТ, така и съдебната система са репресивни структори, опазващи душевното спокойствие на властимащите. Това цял свят ни го казва в очите, но те не разбират.
:) (нерегистриран)
Пътищата в БГ се строят от идиоти.
Sys (нерегистриран)
и проектират
... (нерегистриран)
Не е само несъобразена скорост, минавам от там веднъж седмично. Ако не знаеш за стеснението, разделителят се оказва точно пред теб и ти е направо като трамплин за излитане. Как още не е станала по-сериозна катастрофа, не знам.
ПП (нерегистриран)
Ми излитай, какво чакаш?!
69 (нерегистриран)
Ей гъбарко....
е няма такава държава (нерегистриран)
Хем се знае за опасния участък, но собственика на пътя не предприема нищо да го поправи. Това е в нарушение на няколко закона. А КАТ пише ли пише - "Водача не се е съобразил с пътните условия." Какви пътни условия бе ваща...
RT (нерегистриран)
То за бетонните недоразумения е прав, но предполагам че се е движел с не повече от позволените 50,когато му се е случило това премеждие.
смартасс (нерегистриран)
На блейките шофиращи, или ходещи с нос забит в екранчето на смартфона, крива маркировка им пречи.
Функционал
Преобръщат се идиотите, неспазващи правилата.Колко дебели две непрекъснати линии трябва да има и какъв чеп търси в ляво да ги пресича.А дебила от нова не ми се коментира.
Аз съм Сънчо ида от село (нерегистриран)
Този шофеор явно е от поколението израстанло с филмчето за лека нощ "Ёжик в тумане"
Добре (нерегистриран)
Култово филмче, с доста философия. Първосигналните идиоти веднага цъкат минуси поради наличните си само две мозъчни клетки.
ss (нерегистриран)
Заплеси - аз съм минавал стотици пъти от там и проблем няма - щом си се качил на мантинелата, значи си навлязъл в насрещното. Проблем не виждам
Ромел (нерегистриран)
Прав си, но ти си го знаеш все пак. Тоя ако е минавал за пръв път и не е внимавал - ей го резултата.
дедо (нерегистриран)
Ооо виждам, че троловете от общината са полазили коментарите. Да пълен абсурд са всички новоизградени или ремонтирани пътища от Гроб. Траекторията на всички ленти няма абс никаква логика. Но така ще е от мутромилиционери акъл не очаквам.
Куку (нерегистриран)
Този, който прави организацията на движението в София е или син на кметицата или племеник за да го държи при глупостите, който прави с натрапването на еднопосочни улици в кварталите, със светофарното регулиране и пътните знаци. Бетонните разделители са черешката на невежеството.
йосх (нерегистриран)
Защо когато минавам със скорост съобразена с пътната обстановка не се качвам по мантинелите ....
Мирослав
За да се съобразиш с нашата пътна обстановка, трябва да стоиш на едно място. Но дори и тогава не винаги е безопасно.
иисус (нерегистриран)
Лошото е пич, че не знаеш кога ще ти изскочи някой многознайко с неадекватна маневра, за когото няма такова понятие "несъобразена скорост" и тогава само господ ще ти е на помощ.
Един Българин (нерегистриран)
Институциите няма да се оправят докато не започнем масово да ги съдим - за маркировка, за спукана гума на режещ бордюр и т.н. Лошото е че на никой нему се занимава и "няма време". Работещите нямат време, неработещите нямат пари и Фандъчка и комапния си правят каквото си знаят...
режещ бордюр (нерегистриран)
не се качвай по бюрдурите, ма! ходи си в рассията на хубавото, бухахахахахахаха
н (нерегистриран)
Редовно минавам от там, стеснението наистина е нелогично, малоумно и рязко на пътя се появява бетонно блокче. За да може да се подмине без да се натресеш в него трябва съседния автомобил да влезе в дясната лента, а това не всеки и не винаги го прави. Доста опасно е особено за млади шофьори или такива, които не познават пътя.
3евзек
Трябва да има няколко такива места, за да получаваме някаква представа колко народ има склонност да кара без да вижда къде.
Шматарок (нерегистриран)
Дарвин харесва това!
3евзек
Според Дарвин, ако вече са се размножили, техният вид ще оцелее.
Мирослав
В мъгла в масовия случай не виждаш къде караш. Ориентираш се по маркировката. За съжаление при нас е обичайно маркировката да те води в стена. Тактилните ленти за водене на незрящи по тротоарите също редовно водят до някой стълб или стена.
Логиката реши (нерегистриран)
Ми нали знаеш как се излиза от лабиринт - хващаш едната стена и вървиш с опипване покрай нея.
wgw (нерегистриран)
Маркировката в България независимо дали е хоризонтлна или вертилална е под всякаква критика!!!!
Не бе! (нерегистриран)
Няма такова нещо! Точно лентата си е за направо и тая стена ти изкача като от невиделица! Стеснение на платното има и е повече от очевидно, не се прави на Дора Габе!
Val (нерегистриран)
Там спокойно минават кола и автобус заедно, пък какво остава за две коли. Те тая преграда я сложиха точно заради такива дебили които там правеха леви и обратни завои и ставаха много катастрофи.
Не бе! (нерегистриран)
Те че минават - минават! И аз минах. Въпроса е, че маркировката не е направена както трябва и лесно можеш да се заблудиш, особено ако тъмно или мъгливо!
НАЙ
Осъдиха на 3,5 г. затвор заради подкуп бившата здравна министърка на Румъния
Ожесточени боеве в Очеретине, Русия подсилва офанзивата с още военни части
Киев отвърна на атаките: Удари с дронове руски петролни рафинерии и военно летище
Руски атаки срещу енергийна инфраструктура в 3 украински области. Ударени са 4 ТЕЦ-а
"Уолстрийт джърнал": Според разузнаването на САЩ Путин не е наредил убийството на Навални
Ожесточени боеве в Очеретине, Русия подсилва офанзивата с още военни части
"Политико": Индия търси производители на оръжие, различни от Русия
Руски атаки срещу енергийна инфраструктура в 3 украински области. Ударени са 4 ТЕЦ-а
"Уолстрийт джърнал": Според разузнаването на САЩ Путин не е наредил убийството на Навални
Киев отвърна на атаките: Удари с дронове руски петролни рафинерии и военно летище