За първи път в България започва цялостен анализ на пътната безопасност

Според годишните отчети на Пътна полиция около 96% от инцидентите в страната са резултат от грешка на водача

Обратно в новината

Коментари - За първи път в България започва цялостен анализ на пътната безопасност | Днес.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

До всички които се эанимават с проблемите на беэопасноста! Господа тъпаци, В САЩ и Канада по перфектните 6 лентови магистрали максималната скорост е 90 км

А дано най-после открият , че в една Германия дето на половината от тяхната 13 000 км магистрална мрежа НЯМА ОГРАНИЧЕНИЕ НА СКОРОСТТА са установили с ТОЧНА и НАДЕЖДНА статистика , че вездесъщата “несъобразена скорост” у нас е ЕДВА НА ЧеТВЪРТО място като причинител на ПТП при тях( Германците) . А дано установят , че освен ВОДАЧ в пътната безопастност участват и ПЪТ ( чйито собственик е ДЪРЖАВАТА / ОБЩИНАТА) и самото МПС( разбирай формалните ГТП у нас). А дано , ама надали .......

То по пътищата дупка до дупка, те глобите гледат... И всичкото ПТП е несъобразено с пътната обстановка.... :)))))) Ако знаех , че мърлячите дето правят кръпка до кръпка - ще се ,,.... Ае.. не ми се пише, че почвам да се ядосвам ,

Прави впечатление, че над 70% от нарушенията на ЗДП в София се правят от водачи на автомобили с несофийска регистрация.

Когато прочета подобно заглавие, разбирам че се търсят начин. да се изцоцат още пари от шофьорите. Какаъв анализ, какви пет пари? Всички шофьори знаят какви са основните причини за катастрофите. И едната от причините е че КАТ не съществува за да помага на шофьорите, а за да събира пари, поради което пътищата са пълни с ненужни знаци, които и най-търпеливия и добросъвестен шофьор се научава да спазва пътните знаци само когато му присветне насрещна кола.

Също така анализът е ориентиран към опазване на околната среда като ще се иследва защо когато вали дъжд т.н. пътни артерии на България и те се мокрят ( дори на моменти наводняват). Също така ще се търси връзка между глобалното затопляне и пътната безопасност в България.Оказа ло се че в Антартика където България има трайно присъствие от години пътните инцидентни били 0 (нула) и причината за това били низките температури а българите са пак от България.

Освен това се оказва, че най-безопасната кола е Бентлито - през миналата година в България не е имало нито една катастрофа с Бентли. Поради което данъците на всички останали коли ще се утроят.

За първи път....ами защо досега е поддържана толкова голяма админ. с контролни и анализиращи функции?Те какво са правили? Вече не се знае броя на Агенции,инспекции,дирекции,комисии и хил.други?Ако някой от висшите специалисти веднага може да даде определение за това-що е "път" и що е безопасност, 60%от проблемите ще бъдат решени!

В България всички пътни проблеми се решават с нов светофар или знак 40. Така не се нарушава душевния комфорт на собствениците на пътищата в страната.

Или с 90 км ограничение по т.н. магистрала Тракия около Чирпан, която започва или завършва с патрулка с фотоапарат за скорост.

Това е "модерният" начин да прикрият ужасяващата систуация по българските пътища, която не може да бъде видяна в нито една друга страна от ЕС. От години се манипулира статистиката с броя на убитите, като се посочва в пъти по-ниска цифра. "Технологията" за това е да бъдат броени само загиналите "на място", а всички, които са починали в линейката, болницата, след няколко дена или след няколко месеца - не се броят ! Видимата истината е, че след овладяването на полицията от Бойко Борисов преди 15 г. пътната полиция беше прибрана в РПУ-тата и деструктурирана. Пътищата на БГ независимо дали са междуградски или градски (за селски да не говорим) са оставени на произвола на джигити, мутри, ромски фитипалдита или просто простаци (главно софийски). Полицията само брои труповете ... Към "мерките" за безопасност да добавим и безумните велоалеи на герпавите кметове (ул.Раковски в София), безумните пътни решения (напр.Лъвов мост), популистките зебри ипасарелки опасни за пешеходци шофьори нацвъкани на най-невероятни места и липсата на спирачки пред мутро-бизнеса като например изгражданеото на МОЛ-ове и супремаркети на места, където те не могат да бъдат зареждани от микробуси и камиони (Била на Раковски в София).

Никъде в нормална Европа, няма полицаи/катаджии да дремят по храстите. 21ви век сме.

Глупости, това са полицаи еколози, които следят за запазване на природата в храстите. Те въобще не се интересуват какво става на пътя.

Този, който е писал анализа дали е погледнал в статистиката за ПТП, публикувана от Статистиката: за 2017 г. има 5 ПТП по техническа неизправност, без загинали и ранени. За 2018 г произшествията са 6 с един загинал и 6 ранени. Поради неизправност на спирачната система има един ранен, а по причина спукване на гума - 2 ранени. Да се правят каквито и да е изводи на фона на 7000 ПТП и 8000 ранени е абсолютно несериозно. Това за сервизите е направо смешно. Просто личи, че докладът е писан на бюро и не отразява реалността.

Този анализ се базира на дежурното измъкване на държавата от катаджиите, когато в акта записват "Водача не се е съобразил с пътните условия! Иначе ако беше карал с 20, можеше да забележи локвата И да ДОПУСНЕ, че в нея има един метър дупка!" И те така.

Всички се оплакваме от ужасното състояние на пътищата, но сме изключително изненадани когато уцелим дупка. Истината е, че най-голяма част от катастрофите се причиняват при неправилно изпреварване, превишена скорост, разсейване или употреба на алкохол.

А колко е трудно собственика на пътя да запълни дупката с чакъл, докато и дойде времето да я асфалтира? Най-обикновен чакъл. Нищо не му коства. Нищичко.

Грешка на водача е най-удобното и лесно обяснение. В крайна сметка, негова е гршката, че се е качил на автомобил. Истината е, че изследванията по безопасност трябва да се провеждат от независим орган. Не може да се очаква, че държавата ще се простреля сама в крака. Културата на безопасност се възпитава и това започва от средата. Проектирането на пътните съоръжения трябва да предпоставя модел и логика на поведение. Шофьорите се адаптират към поведението на околните и копират модела от тях.Държавните органи трябва да бъдат еталон за спазване на правилата, а не да търсят всякакви вратички в закона, за да ги заобикалят. Един прост анализ на риска показва, че експозицията на шофьорите, които прекарват 8+ часа на пътя професионално влияе върху средата многократно повече от останлите шофьори "любители", а именно те са тези, които реализират масата от произшествията. По просто казано, трябва да се бие яко самара за да се сеща магарето.

Ето какво! Ще се прави анализ срещу неприлично възнаграждение от хора, които не са нито карачи, нито ръоводители, нито контролиращи движението. Това ме смущава! Ако щете вярвайте, но аз се плаша от хорта, които не могат да карат! Те са основните виновници за настъпилите птп-та, защото нямат самокодисциплина, възпитание и способности. Анализ ще се прави от хора, които стоят в офисите и гледат послушно от къде духа вятъра. Иначе отдавна щеше да се каже публично, че това лято водачите, които с висока скорост притискаха другите водачи по магистралите тракия , Струма и Хемус са повече от всякога. И то гллямата част бяха чужденци и такива с нови коли от среден клас. Щеше да се отбележи, че множеството водачи спазват правилата за безопасност на движението, като дори и много от онези, които карат бързо не допускат птп. Щеше да се каже, че трафикът се поддържа от изрядните водачи, които дори и да превишават скоростта с 10-20 отгоре пак не допускат птп. Щеше да се каже, че болшинството опасно рискови изпреварвания се правеха БЕЗ ВИДИМОСТ!! Това са чисти бездарници в трафика, които трябва да бъдат наказвани вместо употребилите алкохол и наркотици, защото са по- опасни от тях. Щеше да се каже, че употребилите алкохол са намалели в пъти. Щяха да кажат, че идиоти не преценяваха скоростта си и изпреварваха с малка скорост, недостатъчна да се приберат. Щеше да се каже, че хора без образование за книжка управляват моторни превозни средства и никой не ги спира!! Щеше да се каже, че държавата се интересуваше от наличието на винетка, но не и от кретените, които натискат и светкат по магистралите. Щеше да се каже, че 100% от трагедиите са поради неумение на виновния водач! Щеше да се каже, че всички се крият зад понятието "човешка грешка" и се крие, че много от загиналите са мотористите, които пълнят статистиката загинали от птп. Щеше да се каже, че куките те спират без повод, но не спират лъскави държжавни коли с явно превишена скорост. Щеше ли да се каже? Така, че който говори за анализи, не прави нищо повече от усвояване на едни пари, както екипът на архитект ивайло Пантелеев от Столична Община усвои едни пари, за да направи един бездарен проект на уица "Граф Игнатиев" в град София! С анализи не става, трябва всички да спазват закона за движение по птъищата. Вие отглеждате хрантутници и вината за състоянието по пътищата също е ваша!

Абсолютно всичко е така както казвате,да добавя само за отсечката на смъртта между Обзор и село Баня по пътя Варна-Бургас,там преди лятото сложиха знак за големи неравности по пътя,под знака табелка обозначава че неравностите са 17000 м,представяте ли си 17км караш по тесен двулентов международен силно натоварен през лятото нещо наречено път,там има пропадания които са повече от педя...забили знака и после 96%,както и да обидиш все е малко,затова се въздържам.

Анилизите са, за да се намира работа на търтеи-некадърници.

1. Пътищата изобщо не могат да поберат този трафик. 2. Нека направят магистрали с европейско качество, пък после да анализират. 3. На тези разорани асфалти, пътища ли им викате?

че какво им не е европейското на магистралите ни?

За 80% от случаите е виновна пътната инфраструктура И НЕАДЕКВАТНАТА МАРКИРОВКА. Ако депутат тръгне за Варна и спазва всички безсмислени ограничения, ще пътува 2 дни. Проблема е че шофьора му е над закона и не ги спазва. Затова и никога няма да се сетят да ги променят.

Айде да не е "несъобразена скорост" (звучи почти като неволна грешка), а да е "опасно шофиране". А последното предполага съзнателно несъобразяване с пътната обстановка+вина. Вината е много важна в случая. Но това скоро няма да стане, понеже луксозните коли в бг масово се нароиха покрай европрограми разни.

Ама естествено че водачите са виновни!! Кой друг?? Лошите пътища изпълнени с дупки ли или "компетентно" проектирани и изпълнени ли? Държавата и агенциите никога не могат да са виновни. Те само събират такси и данъци и ги дават на "компетентните " органи да ги изразходват и да правят " СТЪКМИСТИКИ" дето да нидоубедят колко калпави шофьори и хора сме.

Минават по центъра кретени, говорещи по джиесема пред муцуната си на спикър, с другата ръка върти геврека и се чуди накъде да кара /без мигач естествено, че няма трета ръка/ катаджията си стои и досега един тъкъв не е спрял да го глоби. Кат влизаш в столицата се почват изтребители от най-дясно в най-ляво /пак без мигач/ все едно е на рали състезание и се чудиш кой каквов ще прави и ти къде да се завреш, че да не те удари тъпанара, е? Нормално е, че задкормилното устройство е виновно!

Пак ли?! И пак цялостен и пълен? Явно има още едни пари за исвояване! А Пътна полиция може да си завре изводите дето и палка не им пази сянка!! Щото на всички е ясно, че НЕ е на 90% причина несъобразената скорост.

Каква проверка бе на какво?? Първо дипломи за образование се продават/подаряват. След това шофьорски книжки се продават/ подаряват. отглеждаме си в държавата едни дебили дето нито могат да мислят, нито могат да карат. Та каво точно е проверяваме?? Май трябва да се тръгне много от далече.

Браво,бра-во...........

Анализ на пътищата кога ?!!!!!!!

за тази цел назначете изпълнителен директор , трима заместници , 4 секретарки , 5 отдела с началници и състав , 10 шофьора с мерцедеси !

И един “директор дирекция”. Без такъв не може!

алабалистики разни. в статистиката имаше и 0 загинали мотоциклетисти годишно, и всички катастрофи са поради несъобразена скорост ...

И като направим анализа нещата ще се оправят ... Нивата не ще молитва , а мотика е казал народа

Грижата не е за хората, а за загубите от 3% от БВП, и събираемостта на глобите!! Хората сме емоционални същества, и не всеки може да управлява МПС! Повечето хора, докато вървят по улицата като пешеходци, се блъскат и настъпват, а какво остава когато се качим в автомобилите си? Ами пак същото, но с по големи щети... Технологиите вече са на такова ниво, че би могло автомобилите да се направят така че да не блъскат пешеходци и да не катастрофират! Но, санкцията и бюрокрацията няма да помогнат, точно обратното ще влошат обстановката, и ще повишат социалното напрежение!. Със средновековните методи като глоби, контрол, бюрокрация и санкции, няма да се реши въпроса...

Комисия, агенция, цялостен анализ... Само аз ли се досещам за резултата?

''Според годишните отчети на Пътна полиция около 96% от инцидентите в страната са резултат от грешка на водача.'' И какво правим? -Създаваме МЕТОДИКА. Но междувременно продължаваме да плащаме ЗАДЪЛЖИТЕЛНАТА гражданска отговорност на возило НЕ НА ТОЗИ ДЕТО ГО КАРА ДА ГРЕШИ. Нямам думи просто.

всичко е ясно ... някой ако е забравил калинката е водещото лице на таз поредна драма ... то бива наглост, но второ поколение вече си отглеждаме ... само с една мозъчна гънка за да може да пази равновесие, но фонд земеделие, а сега пътната безопастност

А ролята на КАТ къде е.Те освен да се крият в храстите и да дебнат с любимите им триноги за превишена скорост друго нищо не правят.

..а не, правят правят, санкционират тези които заобикалят легналите "полицаи"

Имах си хас Пътна полиция да признае, че има и други причини за катастрофите. Редновният номер с несъобразената скорост го знаем всички. Един много разтеглив и нерегламентиран термин. Ако поднесеш на мокър участък и си карал с 30 км/ч...пак несъобразена скорост. А с колко е трябвало да караш? Да слезеш и да буташ колата? Примерно...

Ако пътната настилка е изрядна е точно така - "несъобразена скорост", но ако има и други неочаквани и недопустими фактори, като лошо състояние на пътя, липса или неадекватна маркировка и други подобни, тогава може да се окаже, че катастрофата е била неизбежна или твърде вероятна.

Какъв Шумахер си ти? У ред ли си? Пътищата трябвало да бъдат изрядни, ами направи ги. Това да не е толкова лесно в страна като България, където укриването и неплащането на данъци е национален спорт... Всякакви сравнения с пътищата в трети страни са неуместни без да се сравнява също и изразходвания публичен ресурс за поддръжката на пътищата на годишна база също...

Стига си писал глупости... КАТ ли да ти изсушат пътя??? Това да не е толкова просто и да става със сешоар??? Ако колата ти поднася с 30 на мокър завой, ами спри и изчакай пътните условия да се подобрят или карай още по-бавно.... Никой не те задължава да шофираш, когато пътните условия са неподхидящи за това!!!!

Сега ше се опитат да накарат някви държавни служители да работят и мислят .... загубена кауза.

Да, несъобразена скорост със пътната обстановка. Супер удобен член. Всичко слагат на него. Обаче дупките и разпилените дървета по пътя НЕ са пътна обстановка.

10 години слушаме само анализи,анализи и ето до къде я докарахме! Анализи на кражбите при пътно строителство, анализ на качеството, анализ на контрола, анализ на наказанията за тези престъпления и накрая моментални мерки за обвинения и съд! ТОВА НИ ТРЯБВА! А иначе дали е "ЦЯЛОСТЕН" - ФАЙДА НЯМА!

Предизборно и химическите тоалетни тия ще анализират:(((((( Какво ще анализират тия след като вече са заявили че водачите в 96% са виновни според тях че иначе трябва да нагазят към дружките си във властта...

Анализ който няма да доведе до нищо друго , освен забогатяване с няколко милиона на едно “наше момче”!!!

Опазил ни Господ , де не го прави този анализ Алекси Стратиев и другите самозвани "специалисти" като него!!!

Някой може ли да каже с колко % паднаха жертвите и катастрофите, от както всички караме ЕКО на фарове за часа на земята :)

Най-честите технически неизправности, които водят до произшествие са спукване на гума и повреда в спирачната уредба.... Пълни глупости. Най-честите причини са: комплексирани шофьори, глупави постъпки на пътя, самовлюбеност и безсмъртност, лоши наркотици, алкохол и стари автомобили управлявани с несъобразена скорост. Но като цяло глупостта на българина край няма.

А дупките, калпав асфалт,необезопасени пътища, никаква маркировка? А???

След 30г. война по пътищата и жертви повече отколкото войната Ирак-Иран.

Дебелото Лиле е невинно!