Започва разследване за причините за изчезването на българските моряци край Норвегия
То ще се води от БМФ, от Малта и прокуратурата
Обратно в новинатаКоментари - Започва разследване за причините за изчезването на българските моряци край Норвегия | Днес.dir.bg
17-11-2017
20-11-2018
Коментари
Улеснения и привилегии за регистрирани потребители:
Дедо Гочо (нерегистриран)
Какво се е случило ще проучи капитанът на кораба. Тъй като "Стара планина" плава под флага на Малта, разследване ще бъде предприето и от администрацията на флага и от специализираното звено на дружеството-оператор на кораба - БМФ. За случая е информирана и Варненската окръжна прокуратура. Разследването трябва да се проведе и във Варна от националната прокуратура .ЗАЩО - Защото съгласно MCL и изменението и от 2010 отговерни са и чартиьорите и операторите така че нашите да не се правят на странична страна . Другото което е обезпокоително е времето на събитието 0830 / не потвърдено / начало на работния ден - което навява на много въпроси - ако има кой да ги зададе ?
Морски (нерегистриран)
Бог да прости невинните души.. Веднага мога да кажа кой е виновен - пряко отговорен е капитанът, а след това и корабособственик. Защо? За да не плащат неустойка за забавяне на товара, капитаните са инструктирани да карат дори и в много лоши метео условия. Това го правят обикновено страхливи капитанчета(например новобранци), а тези с характер предпочитат да запазят живота на хората и цялостта на кораба и при такива обстоятелства просто отбиват кораба на защитено място докато времето позволи нормално плаване. Най-вероятно хората са били отнесени от вълна, докато са проверявали товарните помещения за поражения. Пиша това от опит в същата ситуация, лошо време и място. Имахме късмет,че не изгубихме човек, беше подсигурено с всички възможни средства и пак двама паднаха зад борд,но имаха късмета да са вързани с въжета. При тази температура на морската вода без специални защитни средства не се оцелява за повече от 10-15минути. Съболезнования на семействата на загиналите.
ЛУДИЯТ (нерегистриран)
Хвърлиха ви емчето и като рибоци захапахте! Още малко ще излезе че са били по бански на палубата, с джапанки на краката. Знаете ли какво е обезопасигелно въже, какво и къде се закрепва, знаете ли какво е това спасителна жилетка по конвенцията. Знаете ли как се пази равновесие на кораб който подскача с амплитуда от 10 15 метра -как вълната те набива в палубата и в следващият момент сте безтегловни. Моля ви, недавайте компетентни мнения за нещо което непознавате
Веска (нерегистриран)
Този собственик на един от най-големите морски превозвачи в миналото, тоталитаристично, остави екипажите с по 19 човека. От тях само четирима моряка и рулеви, докато преди са абили по 12 палубни моряци и рулеви и един боцман. Рулевите работят и нощни смени и през четири часа дават дежурства за по-малко от 2000 долара на месец. На тях не им плащат никакви осигуровки - нито здравни, нито пенсионни, а те сами си заплащат и застраховка "живот".
292 (нерегистриран)
Веске, от ония дванадесетимата палубни моряци и рулеви плюс боцмана, минимум петима са те излъгали, че са от екипажа.
Селяк (нерегистриран)
Аз имам 3 десетилетия по гемиите и нямям спомен за дванадесетте моряци и никога не съч бил на гемия с повече от 22 човека екипаж при което домакин, двама камариери, двама готваци, помполит, радист. Имаше време когато вахтите в машината се изпълняваха от механик, моторист и огняр, което беше твърде отдавна. Твърде отдавна и няма четвърти помощник капитан, няма и четвърти механик поне от две десетилетия. Морска администрация позволява на някои кораби за машината Шеф, втори механик и като трети механик моторист първъ степен. Вече няма помполити, няма радисти, няма домакини -един камариер за офиерският състав, един готвач/симитчия. по конвения дори електромеханик не се полага действията му са задължение на вторият механик и на чифа. Не знам коя е тази "моряшка " жена, но поднаваййки гемиите на БМФ не виждам къде биха разместили такъв брой екипаж
ЛУДИЯТМАКС (нерегистриран)
Како общо има Норвегия с инспектирането на кораба на 09.12.19 според което излиза че "Стара планина" е тръгнала за Мурманск от Норвежко пристанище. Второ: Какво точно "ще проучи капитана на кораба!?" Да не би по време на случая, капитана да не е бил на борда, а някъде другаде. В същност информацията се подава с гутатор, подобно "Хера", подобно "Ванеса" след 48 часа совите не ще са това което са. Един ще е бил в камбуза, друг ще е спял по това време, трети ще се окаже че е научил два аса по -късно
мда (нерегистриран)
Ами ако бяха в Средиземно море щяха да ги спасят- нали там е пълно с кораби които спасяват емигрантите.
Щерев (нерегистриран)
Пияни прасета.ха.ха.ха
Дрегер (нерегистриран)
Щерьооо...по всичко си личи ,че ти си правен на пияна глава...даже не една ...ами от две пияни глави... Как поне един свестен коментар не произлиза от твоята клавиатура , на ,която дремеш по цяло денонощие и се изказваш по всякакви теми .... Не знам ,с целият си "брак", който създаваш , колко ти плащат накрая ? На "минуси" сигурно...
SpaceX (нерегистриран)
Ми 2-ри януари, какво очаквате! Не са били изтрезняли от новогодишното напиване.
Сатанас (нерегистриран)
Аз съм моряк. Защо според вас са излезли колегите . Защото някой ги е пратил , я капитан я старши помощник . Никой който работи в морето няма да излезе ие така за кеф на такова време . Защо са били изпратени не знам , има хиляди причини поради които може да са ги изпратили. Но факта е ,че капитана е знаел на 100 % че тея момчета излизат , да не кажа че той ги е изпратил( не знам не съм бил там ). И другото да натовариш капитана да разследва е все едно да убиеш някой а след това сам да разследваш убийството.
ТЖТ (нерегистриран)
Сигурно е имало някоя сенчеста далавера около това пътуване, може би някой по-особен товар..., тези двамата може би без да искат са разбрали и изведнъж се е наложило да се разхождат по палубата без защитна и предпазна екипировка.....
Мнение (нерегистриран)
Този, който ги е изпратил необезопасени и без задължителните в случая предпазни жилетки носи цялата отговорност. Това може да е капитана на кораба, но може и да са както боцмана така и старши помощник капитана. Разследването ще покаже защо и как са били изпратени в такова време на откритата палуба.
Гого (нерегистриран)
А тези жилетки под ключ ли са? В смисъл трябва ли да се изискат отнякъде или всеки, който трябва да излезе на палубата може просто да си вземе жилетка? Просто си мисля, че за капитанът най-лесно е да каже, че дори им е напомнил (пък ако ще и заповядал) да сложат жилетки, а те защо не са го направили той си няма никаква идея.
ЛУДИЯТМАКС (нерегистриран)
Драги ми смехурко, знаеш ли какво представляват предпазните жилетки! Ами облечи едно яке, пъхни в пазвата си четири бутилки от два ритра, закопчей якето и се хвани да работиш нещо за да получиш пълното усещане е хубаво да си стъпил на една скалуша, някой да я клати наляво, надясно, нагоре надолу, а в ръцете ти да има я клинове за люковото, я трикилограмол чук. Представи си че това правиш на една площ от 6 -700 квадратни метра. От стани е лесно, спасителни жилетки, каски, неопрен, дъждовно облекло .....
ВаскоДаГама (нерегистриран)
нека разследват. Защо в такова бурно време не са били със спасителни жилетки или вързани с обезопасителни въжета?
barri (нерегистриран)
Сега ще се чудят как да го изкарат "случайно събитие" и да си спасят задниците....
XXXXX (нерегистриран)
Този капитан още ли не знае защо са излезли на палубата?!?!? Какъв капитан на кораб си ако не знаеш защо двама твои подчинени са на палубата в такова време?
Да бе.... (нерегистриран)
Остави "защо са излезли" ... Море е това...Форсмажорни обстоятелства винаги е възможно да се случат . НО, защо са излезли ,така неекипирани и необезопасени? КОЙ им е разпоредил? Инструктирани и проверени ли са за спазване на всички изисквания за безопасност ? Те това е въпросът? Бог да ги прости момчетата!
ХХХХХХХ (нерегистриран)
Точно така!!!! И все пак при трагичен инцидент след 48 часа и капитана сега почва да разучава защо са излезли навън..... Несериозна работа
ЛУДИЯТ (нерегистриран)
Личен инструктаж от барото, препитани и се разписали в книгата по охрана на труда,, преди да излязат на палубата. Старшията е проверил лично свирките и светлините на жилетките, както и дали правилно са запасани. Той също се е разписал в тефтера по охрана на труда.... Що така ми се струва, че си мислите мряка за гларус на плажа; надали знаете колко задължителни курса се карат по време на престоя на брега, колко сертификата проверени и презаверени носят със себе си. Кубсове за спасяване на море, за пожарна безопасност, за оцеляване при пробойни .... Пишете неща които дори не сте виждали друг да прави на кораб. И таси Веска, една моряшка жена казала На КДП Младенов съпругата правеше подобноо заключение " -Моряци, капитани -Пет наляво, шест надясно" ....Докато почна да търкаля варелите -излезе от кабината едва на кея
111 (нерегистриран)
Какво ще разследват толкова, бог да ги прости хората.
НАЙ
Забраняват вноса на коли с еко стандарт по-нисък от "Евро 4"
Гвоздейков: В понеделник от Германия към България тръгват първите 20 модернизирани вагона
Матури 2024: Какво ново чака учениците
Автобус на глобявана 23 пъти фирма падна в реката в Санкт Петербург, има жертви (видео)
Първан Симеонов: Затъваме, хора
Забраняват вноса на коли с еко стандарт по-нисък от "Евро 4"
Стотици хора бяха евакуирани от Харковска област след руска атака
Автобус на глобявана 23 пъти фирма падна в реката в Санкт Петербург, има жертви (видео)
Връщат тленните останки на цар Фердинанд I в България
Русия обяви, че е превзела пет села в Харковска област